Om du fick välja arbetstid själv...

Jag skulle nog vilja ha friheten att styra min tid. Kunna skriva på kvällen när inspirationen infinner sig eller börja snortidigt ibland för att kunna göra något i dagsljus även på vintern osv.

Jag jobbar gärna mycket men kanske inte varje vecka. Hade jag fortfarande kört buss hade 4 dagar med 6-7h/dag varit lagom. En rast och två körpass :)
 
Jag är så introvert så hade jag inte jobbat alls hade jag antagligen blivit en konstig(are) eremit 😅
Det sociala på jobbet är bra för mig så tre dagar 14-22 hade passat mig jättebra.
 
När jag var korttidspermitterad insåg jag väldigt svart på vitt varför jag lider av allvarlig tidsbrist vs mitt liv jag lever 😎

Att jobba tre dagar i veckan och ca 5 timmar om dagen var ju alldeles fantastiskt, för fritiden och hjärnan.
(Jag kan lämna jobbet på jobbet sas.
För nu gjorde man ju nästan två heltidstjänster på fem timmar så arbetsbördan var ju helt crazy 😜 Ochplånboken blev inte heller glad, men i övrigt så 😇 )

Reviderar jag det lite så skulle jag gärna jobba typ 8 till kanske 14.
Helst 3 ibland kanske 4dagar i veckan.
Dvs ungefär halvtid.
Vardagar.


Mina arbetsuppgifter är fördelade över dagen så jag skulle absolut inte kunna fortsätta samma tjänst sas..
Men drömma går ju 😜

Övrig tid så finns det massor att göra hemma. Jag skulle hinna handla och fixa en hel massa ärenden -utan stress-! 🙈
Jag skulle hinna med stall och trädgård, hem och smått och gott som jag gärna skulle vilja hinna mer/bättre av.
 
Lite spinoff på trådens ämne men.. Om jag inte behövde tänka på ekonomin hade jag gärna jobbat någon dag per vecka med djur, tex djurvårdare på hästsjukhus eller nåt sånt. Eller för all del tagit tillfället i akt att få lära mig träna hundar på riktigt, tänker då på de som utbildar räddningshundar, narkotikahundar och andra tjänstehundar.
En period innan coronan så åkte jag till en gård som anordnade BPH och var publik på helger då jag inte jobbade eller hade annat. Det var sjukt intressant. Skulle gärna lära mig mer inom hund och skapa lite kontakter i den världen.
 
Lite spinoff på trådens ämne men.. Om jag inte behövde tänka på ekonomin hade jag gärna jobbat någon dag per vecka med djur, tex djurvårdare på hästsjukhus eller nåt sånt. Eller för all del tagit tillfället i akt att få lära mig träna hundar på riktigt, tänker då på de som utbildar räddningshundar, narkotikahundar och andra tjänstehundar.
En period innan coronan så åkte jag till en gård som anordnade BPH och var publik på helger då jag inte jobbade eller hade annat. Det var sjukt intressant. Skulle gärna lära mig mer inom hund och skapa lite kontakter i den världen.
Inte alls spinoff! Jag frågade ju vad ni skulle göra med fritiden, tycker det är väldigt intressant att veta vad folk skulle göra om de inte hade behövt tänka på pengar. Jobba extra med djur hade jag också gjort :) Hade gärna tagit in fler adoptivdjur och omplaceringar.
 
Jag skulle vilja gå ner till minst 50%, mest optimalt för att jag ska orka med det jag jobbar med som jag faktiskt gillar så hade jag velat jobba 6.30-14 kanske 3 ev 4 dagar i veckan. Endast månd-fredag.

Skulle ta hem min häst igen, kanske köpa en till. Spendera mer tid på mig själv och min familj. :)
 
På kyrkogården: 7-13, 4dgr/v, ibland jobba över för att sen kunna ta ut komp från 11 en annan dag. Under högsäsong skulle jag kunna jobba 7-16 + övertid, då de där kvällspassen är rätt mysiga socialt.

Som uska på säbo: 2 dagar i rad, ledig minst 2 dagar därefter. 7-14, 15-21 eller 22-04. Förr fanns turer på 16-02 som hade passat mig jättebra.

Som personlig assistent: Hela eller halva dygn med mycket luft imellan.

Drömjobbet vore att kunna jobba helt eller delvis hemifrån.

Finns nog inget jobb jag för tillfället skulle orka med på heltid, om jag inte vore ekonomiskt tvungen. Som så många andra redan skrivit behöver jag stressa mindre, för att kunna sova mer, laga mer mat rätt och ta hand om det som finns hemma. Det handlar även om långsiktig hållbarhet. Och om att kunna bli mer självförsörjande.
 
Jag har ofta tänkt att jag skulle vilja gå ner i arbetstid (har alltid jobbat 100%) men har insett under pandemin hur mycket jobbet betyder, både socialt och själva arbetsuppgifterna. Jag har jobbat hemifrån periodvis sedan i våras och trivs inte riktigt med det, blir lätt rastlös och deppig över att vara hemma hela dagarna. Hästarna har varit (och är) räddningen för att komma iväg hemifrån. Jag tror nog att jag trots allt skulle vilja fortsätta jobba 100%, möjligen gå ner i tid för att plugga på deltid. Men jag behöver strukturerad sysselsättning för att må bra, tror jag.
 
Jag jobbar fyra dagar, ledig fyra, jobbar fyra osv. Jobbar 6-12 vardagar och 6- ca 10 på helger.
Det är perfekt tycker jag. Det är fortfarande ljust när jag slutar och fyra dagar ledigt gör att jag hinner göra mer än bara vila upp mig under ledigheten.
Före pandemin jobbade jag 6-12 fem dagar i veckan så jag har ju gått ner lite i tid men det är så mycket värt för mig att få mer fritid!
 
Jag har bytt jobb nu i höstas, och rent krasst skulle jag hinna med alla mina uppgifter på ungefär 3 timmar per dag/3 dagar per vecka :cautious: Det gör mig lite less tyvärr, de dagar man är bunden till kontoret och känner att man slösar bort hela sina dagar på ingenting... (Jag försöker få mer att göra haha, men vet inte hur jag ska fråga på fler sätt :p)

Iom pandemin jobbar jag och kollegan varannan vecka från kontoret och varannan hemifrån, vore drömmen att kunna fortsätta så.
Ser inte alls poängen med att vara på kontoret om det går att lösa med att en är hemma och en på plats 🙄

Nåväl! Jag skulle gärna jobba med något jag tyckte bättre om 5-6h/dag, 3 dagar i veckan. Något som kan göras via datorn och inte är bundet till kontor. Allra helst så jag kan lägga upp timmarna själv. Övrig tid skulle jag spendera på ridskolan, hitta medryttarhäst, resa, läsa, laga mat, träna...
Finns så mycket!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 375
Senast: Mois
·
Skola & Jobb Jag jobbar på timmar i en liten butik och har gjort sedan sena hösten. Jag känner att jag inte alls vet hur det fungerar vid sjukdom...
Svar
4
· Visningar
576
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 480
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 235
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp