Om du hade obegränsad ekonomi...

Nomina

Trådstartare
och vilka saker som helst passade din häst, vad skulle du då ha för något?

Jag börjar:
Dressyrsadel: Childeric
Hoppsadel: Schleese The Eagle
Allroundsadel (i mitt fall till uteritter): En gammal, ful Hubertus som är såå underbart skön! :love: :rofl: (Den har jag som ni kanske förstår redan, men den passar inte på hästen :()
Träns: Dyon med remontnosgrimma, pannband från GG (har redan pannbandet, så himla fiiiint :love: haha) och ett OS München med lackad aachennosgrimma och pannband.
Bett: Sprenger Dynamic RS (har redan) och ett tvådelat Bomber med Lock-up.
Hoppskydd: Veredus Carbon Gel
Dressyrskydd: Veredus Piaffe Evo
Schabrak: Schockemöhle (har redan en del), Tattini (har också), HV Polo.
Ridkläder: HV Polo, Kingsland, Pikeur och Mountain Horse.
Hjälm: Jacson Wen tror jag (funderar på att köpa om den passar mitt huvud).
Säkerthetsväst: Airowear eller Racesafe.
Ridstövlar: Vet ej.
Handskar: Roeckl

Fyll gärna på med mer saker :)
 
Sv: Om du hade obegränsad ekonomi...

jag hade först byggt klart stallet :p sen anlagt en ridbana, köpt en hoppsadel, dressyrsadel, ev en fälttävlans sadel, och ett stort boggie släp med frontutlastning! sen så kommer man väll på fler saker man vill ha efteråt :p
 
Sv: Om du hade obegränsad ekonomi...

Om jag fick obegränsat med pengar hade jag först o främst säkrat mina pärons framtid. Det är tack vare dem som jag en gång kunnat börjat med hästhållning.

Sen jädrans hade jag nog slagit upp en lyxkåk med stall, ridhus och allt som hör till. Utrustning vet jag inte - nöjd med det jag har, men vill mer ha de jag nämnde innan.
 
Sv: Om du hade obegränsad ekonomi...

*delvis kl*

Sådana saker hade jag såklart också gjort! Men nu tänkte jag mer på mer specifika grejer, typ så som jag skrivit ovan. Alltså vilken som är din "drömsadel" t.ex. :)
 
Sv: Om du hade obegränsad ekonomi...

Jag hade köpt en gård med lite mer mark, och en ny hästtransport med dörrar i stället för ramp eller en sån där liten hästlastbil som man kan ha på b-kort.

Jag hade köpt en riktigt bra och stadig rockard till mina nordsvenskar och kanske nån ny bröstsele ( har redan ett par lokselar som fungerar någotsånär).

Annars hade jag nog fortsatt att rida i manskapssadlar och haft de grejor jag redan har.

Däremot hade jag fixat ett par måttsydda läderridstövlar av bra kvalitet. För DET är en bristvara här i huset!

Jag hade nog hellre satsat på att investera i utrustning som underlättar den dagliga skötseln av hästarna, tex eluppvärmda vattenkar etc.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp