Bukefalos 28 år!

Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

I

idarida

Vad skulle du då göra? Om du hade tillgång till en tidsmaskin i ett dygn. =)
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Om den här tidsresan även innefattade någon sorts odödlighet hade jag åkt till någon större krigshistorisk händelse. Ardenneroffensiven och Malmedy, kanske. Det är väl lite morbitt, men jag är så otroligt intresserad av krig och hade så gärna velat få se så många händelser som jag bara läst om.

Men i annat fall hade jag bara velat uppleva en vanlig dag i ett av Tyskland ockuperat land under andra världskriget, alternativt Sovjet.
 
Senast ändrad:
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Jag hade rest till mitten av bronsåldern, gärna till nån dag med lite tidstypiska ritualer.
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Jag hade åkt tillbaka till den tiden då jag mådde bra, bara för att få känna på hur det känns. Så ungefär 23 år tillbaka i tiden.
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Jag vill säga att jag skulle tagit möjligheten att åka tillbaka typ till shakepeare-tiden, men sanning är den att jag troligtvis hade åkt tillbaka till när min hund levde och var frisk (och hämtat med henne :love: )
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Jag hade åkt tillbaka till den tiden då jag mådde bra, bara för att få känna på hur det känns. Så ungefär 23 år tillbaka i tiden.

:( Kan du inte på något sätt komma tillbaka till den stunden igen? Nu vet jag inte vad som har hänt, men dela gärna med dig. Ingen ska behöva må dåligt under en så lång tid. Styrkekram!
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Jag hade åkt till ögonblicket när de upptäckte popcornen :D
Ser framför mig hur indianerna sitter och grillar majs som helt plötsligt exploderar och förvandlas till vita små popcorn
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Jag hade åkt tillbaka till sommaren 2007 då jag sade upp mig från det bästa jobb jag någonsin haft och fortsatt jobba där.
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Framtiden kommer så den behöver jag inte åka till. Någon historisk händelse intresserar mig inte tillräckligt mycket utan jag skulle åkt tillbaka till någon av de bästa dagarna i mitt liv. Lite osäker på vilken dag det skulle ha blivit. Troligtvis någon av de dagarna jag spenderade med min första kärlek. Hade även ändrat händelseförloppet lite om jag kunnat.
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Om man var garanterad att få överleva och komma tillbaka så hade jag velat se Dinosaurier!!
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Framtiden är jag jättenyfiken på! Fast lite läskigt samtidigt. Men skulle valt kanske 4013 sen hade jag gärna velat se medeltiden. Sen hade jag åkt tillbaka till tiden precis när jag gick låna tidsmaskinen så att jag kunde kan den i princip hur länge som helst. Dvs inte leva i denna tid förren jag kände mig helt färdig med alla andra tider. Då hinner man se massor!
 
Senast ändrad:
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Jag hade åkt tillbaka till den tid då mina farföräldrar levde, jag träffade aldrig dom. Slutet av 1800-talet.
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Oj vilken klurig fråga!
Hinner man bara besöka en tid?
Annars hade jag börjat med en tidig morgon på något 17/1800-talsgods och spenderat några timmar där, bara för att det är en period som intresserar mig. Sen hade jag åkt fram till tiden då mina förra hundar levde och umgåtts med dem och min pappa, som också var en del av mitt liv då. Efter några timmar med dem (och en lång skogspromenad med pappa och hundarna) hade jag försökt hinna med några av de bästa konserterna jag varit på innan dagen var slut.
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Just nu hade jag valt att åka tillbaka till innan jag lyckades stöka ned så förbannat i lägenheten, för jag har verkligen ingen lust att städa just nu :mad:

Hade det varit en annan dag hade jag nog gjort något betydligt mer spännande :p
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Åh vilken rolig tanke!!

Jag hade åkt tillbaka till de tider som några av världens största mysterier utspelade sig. Typ hur byggdes pyramiderna egentligen? Stenfigurerna på Påskön? Vad var meningen med Stonehenge? Varför dog dinosaurierna ut? Osv osv :D Och så hade jag velat stå bredvid Hiram Bingham när Machu Picchu upptäcktes.
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Jag hade rest tillbaka till 15 september förra året när min familj åkte till Rom, farmors sista och ultimata drömresa. Kort därefter så dog hon.:heart
 
Sv: Om du hade tillgång till en tidsmaskin.

Jag hade åkt tillbaka till när min mamma var tonåring, och försökt övertala henne att inte börja röka, för utan de jävla cigaretterna hade hon fortfarande levt idag...
 

Liknande trådar

Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
288
Senast: sjoberga
·
Fordon Jag behöver fräscha upp bilens säten (tygsäten). Kommer hyra en sån där textil-/mattvättsmaskin och en av de som ska ge torrast...
Svar
10
· Visningar
273
Juridik & Ekonomi Vi är på jakt efter ett gemensamt sparkonto med bra ränta. De flesta konton verkar vara gå att vara en person som har tillgång, vi vill...
2
Svar
20
· Visningar
1 168
Senast: Clabbe
·
Juridik & Ekonomi Person A har avlidit och några år innan han avled skrev han ett testamente. De ekonomiska tillgångarna skulle fördelas på 10 personer. 8...
Svar
5
· Visningar
923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp