Om du kunde fråga din häst...

Hästen: Vill du hellre ha fler föl eller hoppa terräng ofta?

Ponnyn: Vad är det med bettet som känns så fel?

Åringen: Hur stor tänker du bli?
 
Jag hade frågat honom om vad han gjorde innan han kom till mig och hur ont han har i sitt bakknä.

Tyvärr verkar han ha ont nu när han inte ridits eller aktiverats på några dagar. Han vilar gärna höger bak när han står och är högst ovillig att flytta sig åt sidan om han har ställt sig lite för trångt. Det är ju egentligen logiskt eftersom han har ridits eller tömkörts nästan varje dag under flera månader och rörelse är ju bra när man har artros. Nu när han inte har aktiverats har han nog blivit stelare och det gör ondare. Detta gör att jag blir än mer övertygad om att han inte skulle må bra som sällskapshäst.
 
En duktig sadelmakare kanske kan hjälpa dig med det? Om nu hästen vägrar säga nånting!? 😀
Jag har haft 6 olika utprovade än så länge och ingen har kunnat hjälpa mig rätt. Han har hög och bred manke, mycket bogar och extremt kort rygg. Har ganska bra koll själv också men min häst säger inte så mycket. Skulle hellre se att han var lika tydlig som han är om mat och borstar.
 
Jag har haft 6 olika utprovade än så länge och ingen har kunnat hjälpa mig rätt. Han har hög och bred manke, mycket bogar och extremt kort rygg. Har ganska bra koll själv också men min häst säger inte så mycket. Skulle hellre se att han var lika tydlig som han är om mat och borstar.
Du lirar inte ens i Korpen, jag har provat över 40 sadlar på min känslighetsminister! 😇
(Sedan gav jag upp, han har numera två måttsydda.)
Precis samma typ av rygg som din häst, plus att han inte kan trava med två hårstrån i kors. ;)
Har du provat någon Hilbar?
 
Du lirar inte ens i Korpen, jag har provat över 40 sadlar på min känslighetsminister! 😇
(Sedan gav jag upp, han har numera två måttsydda.)
Precis samma typ av rygg som din häst, plus att han inte kan trava med två hårstrån i kors. ;)
Har du provat någon Hilbar?
Han är bara 6 år och ja, 40 sadlar är vi definitivt redan uppe i, men 6 olika personer som varit ute. Och eftersom han inte klagar högt så ser de inte problemen.. som jag känner. Skulle ha skräddarsytt en sadel om hon hade haft med sig fler sadlar och variationer så det fanns möjlighet att se vad jag skulle få för de 70000 hon ville ha... en Erreplus Impulse är good enough men lite längre än jag skulle velat ha.
 
Han är bara 6 år och ja, 40 sadlar är vi definitivt redan uppe i, men 6 olika personer som varit ute. Och eftersom han inte klagar högt så ser de inte problemen.. som jag känner. Skulle ha skräddarsytt en sadel om hon hade haft med sig fler sadlar och variationer så det fanns möjlighet att se vad jag skulle få för de 70000 hon ville ha... en Erreplus Impulse är good enough men lite längre än jag skulle velat ha.
Helt galet att behöva lägga de pengarna tycker jag!!!
(Mina bägge kostade under hälften tillsammans - bommarna beställdes från England, jag fick mäta mellan mina sittben osv.)
Impulse är ju väldigt lik Prestige Iceland och de brukar ju gå att hitta begagnade.
Var i landet bor du?
Här har det inte direkt kryllat av utprovare, men sex olika har vi nog träffat, minst! :)
 
Helt galet att behöva lägga de pengarna tycker jag!!!
(Mina bägge kostade under hälften tillsammans - bommarna beställdes från England, jag fick mäta mellan mina sittben osv.)
Impulse är ju väldigt lik Prestige Iceland och de brukar ju gå att hitta begagnade.
Var i landet bor du?
Här har det inte direkt kryllat av utprovare, men sex olika har vi nog träffat, minst! :)
Jag bor i Sveriges närmsta stad så det finns många här i närheten men det är tydligen inte en lätt grej. Prestiges bommar är v-formade och min behöver en u-formad bom. det mesta är provat, som sagt.
 
Storhästen: vad kan jag göra för dig?
Ponnyn: antingen "vad ska jag göra annorlunda?" eller "varför är du så rädd?".

Tror den korta frågan till storhästen hade varit alldeles tillräckligt för att få en lång utläggning, hon har inga problem med att säga vad hon tycker :D

Ponnyn känns svårare. Skulle också behöva något sätt att förvarna honom om att jag kommer prata med honom så att han inte bara blir vettskrämd. Är han förberedd skulle det vara mycket intressant.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har en lite konstig fråga. Jag har letat häst ett tag och det har gått ganska dåligt. Men det var en häst som jag hade ögonen...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Freazer
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 825
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 849
Senast: WBanna
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 769
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9
  • Trixtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp