Om du skulle köpa ny hundBIL?

Lona

Trådstartare
Om du skulle köpa ny (hund)bil nu, vad skulle det bli? Både om du vunnit på Lotto och om du varit tvungen att hålla dig till en mer rimlig budget?

Här skulle det nog bli en Land Rover av något slag om jag hade spenderarbyxorna på, om det skulle passa plånboken (eller rättare sagt mammas plånbok :D) så lutar det åt en VW Caddy. Gött att få plats med alla hundarna, inklusive de jag passar emellanåt :).
 
Då blir det en hundkärra ist. Min erfarenhet av de bilar som rymmer 4 hundar (som vi behöver plats till) är att de inte är speciellt bekväma för långkörning. Alternativt galet oekonomiska. Möjligtvis skulle jag kunna tänka mig att uppgradera den V70 vi har till en XC70 så den passar bättre i terrängen. Men den komforten byter jag inte bort :p
 
Jag ska snart köpa en ny bil, hoppas jag.
För stunden tittar jag mycket åt Ford Focus, för den har jag fått för mig att är bra :p
Hade jag vunnit på Lotto så skulle jag köpt mig någon ny BMW. Har sett flera i området där jag jobbar och de får mig alltid att tänka "vill ha!".

Vilken jag ser som "den perfekta hundbilen" vet jag inte egentligen.. Jag vill ha en snygg och lite tuffare bil (typ nyare BMW, men älskar sportbilar i stil med Lamborghini och Pagani, de är dock värdelösa hundbilar :D ). Samtidigt måste den ju ha ett stort och bra bagageutrymme där det går att få plats med en stor och säker hundbur. Jag vill ha en bensinsnål bil men stark motor, bryr mig inte om baksäten, gillar bakhjulsdrift... Jag önskar att jag kunnat gilla skåpbilar eller Volvos, men alltså, nej. Bara nej.
 
Ni har ju redan svarat mina svar :D

En Land Rover Evoque om jag vinner på lotto, annars en XC70.

Ibland önskar jag att jag hade en typ Caddy, just för platsen, men så mycket tid som jag spenderar i bilen så är komforten viktig!
 
Ni har ju redan svarat mina svar :D

En Land Rover Evoque om jag vinner på lotto, annars en XC70.

Ibland önskar jag att jag hade en typ Caddy, just för platsen, men så mycket tid som jag spenderar i bilen så är komforten viktig!
Vi kompletterar i dag med takbox. Bak tar ju dubbelburen upp all plats!! Finns inget utrymme kvar :p
En takbox på hundkärran också så får vi med oss massssssssor :D
 
Jag ska snart köpa en ny bil, hoppas jag.
För stunden tittar jag mycket åt Ford Focus, för den har jag fått för mig att är bra :p
Hade jag vunnit på Lotto så skulle jag köpt mig någon ny BMW. Har sett flera i området där jag jobbar och de får mig alltid att tänka "vill ha!".

Vilken jag ser som "den perfekta hundbilen" vet jag inte egentligen.. Jag vill ha en snygg och lite tuffare bil (typ nyare BMW, men älskar sportbilar i stil med Lamborghini och Pagani, de är dock värdelösa hundbilar :D ). Samtidigt måste den ju ha ett stort och bra bagageutrymme där det går att få plats med en stor och säker hundbur. Jag vill ha en bensinsnål bil men stark motor, bryr mig inte om baksäten, gillar bakhjulsdrift... Jag önskar att jag kunnat gilla skåpbilar eller Volvos, men alltså, nej. Bara nej.
Hoppas min fd focus har det riktigt varmt i helvetet där den hör hemma. Gör dig en tjänst. Slösa inte bort dina pengar på en Focus :(
 
Typ caddy eller liknande skulle vara bra, men fula som stryk är de :wtf: @Miao har en schysst bil har jag för mig!

Ska jag hålla mig till budget så har en Vovlo V70 från 98 aldrig sett så fin ut :meh:
 
Hoppas min fd focus har det riktigt varmt i helvetet där den hör hemma. Gör dig en tjänst. Slösa inte bort dina pengar på en Focus :(
Vad var det med den som inte var bra? Jag har en bekanting som är väldigt bilintresserad som har en focus (och tipsade mig om att också köpa en) samt körde en focus på trafikskolan som jag trivdes med. Men ja, jag vet ju inte mycket om hur de är att äga.
 
Vad var det med den som inte var bra? Jag har en bekanting som är väldigt bilintresserad som har en focus (och tipsade mig om att också köpa en) samt körde en focus på trafikskolan som jag trivdes med. Men ja, jag vet ju inte mycket om hur de är att äga.
Den ramlade i bitar. Fick reglage och knappar i händerna och den krånglade i MASSOR. Har haft många bilmärken men Ford var dyrast i längden även om inköpspriset var lågt. Erkänner att det var en glädjens dag när en liten dam backade in i sidan och kvaddade halva fronten så den gick till skrot.
Hade två transiter i jobbet. De var precis lika eländiga.
Ska man ha Ford ska man ha en Mustang :D
 
Jag ska snart köpa en ny bil, hoppas jag.
För stunden tittar jag mycket åt Ford Focus, för den har jag fått för mig att är bra :p
Hade jag vunnit på Lotto så skulle jag köpt mig någon ny BMW. Har sett flera i området där jag jobbar och de får mig alltid att tänka "vill ha!".

Vilken jag ser som "den perfekta hundbilen" vet jag inte egentligen.. Jag vill ha en snygg och lite tuffare bil (typ nyare BMW, men älskar sportbilar i stil med Lamborghini och Pagani, de är dock värdelösa hundbilar :D ). Samtidigt måste den ju ha ett stort och bra bagageutrymme där det går att få plats med en stor och säker hundbur. Jag vill ha en bensinsnål bil men stark motor, bryr mig inte om baksäten, gillar bakhjulsdrift... Jag önskar att jag kunnat gilla skåpbilar eller Volvos, men alltså, nej. Bara nej.

Du får skaffa mindre hundar :p Mina dvärgpinschar och jag kuskar runt i en bakhjulsdriven BMW 120d med stark snål motor och jag har jättekul när jag kör, innan dess körde jag 330 men tyckte den var lite för vass :D
 
Den ramlade i bitar. Fick reglage och knappar i händerna och den krånglade i MASSOR. Har haft många bilmärken men Ford var dyrast i längden även om inköpspriset var lågt. Erkänner att det var en glädjens dag när en liten dam backade in i sidan och kvaddade halva fronten så den gick till skrot.
Hade två transiter i jobbet. De var precis lika eländiga.
Ska man ha Ford ska man ha en Mustang :D
Det låter ungefär som min Subaru Impreza det där (fast riktigt så hemsk är den inte)... Jag längtar efter att byta ut den faktiskt.
 
Du får skaffa mindre hundar :p Mina dvärgpinschar och jag kuskar runt i en bakhjulsdriven BMW 120d med stark snål motor och jag har jättekul när jag kör, innan dess körde jag 330 men tyckte den var lite för vass :D

Meh! 330 är en av de varianter jag blivit sugen på, men ja, jag skulle inte ha råd att köpa en. Det finns en på blocket som passar i inköpspris, men den är gammal, har gått lite för många mil och det nämns inget om någon servicebok (aldrig att jag köper en bil utan komplett ifylld servicebok igen!).
 
Åh jag skulle vilja ha en större bekväm pickup med hundkåpa, en sån man kan ha både kyla och värme till och massor av utrymme med grejer!:love: Caddy är i och för sig rätt bra för hunden och packutrymme men fruktansvärt tråkig att köra långt med... Man kan kanske få bättre komfort om man går upp i pris på dem också, jag lånade makens arbetsbil och den är köpt för att köra korta sträckor med mycket verktyg. ;)
 
Caddy Maxi eller Transporter. Stort skåp som rymmer packning, hundar, verktyg och en tältsäng!
Om du skulle köpa ny (hund)bil nu, vad skulle det bli? Både om du vunnit på Lotto och om du varit tvungen att hålla dig till en mer rimlig budget?

Här skulle det nog bli en Land Rover av något slag om jag hade spenderarbyxorna på, om det skulle passa plånboken (eller rättare sagt mammas plånbok :D) så lutar det åt en VW Caddy. Gött att få plats med alla hundarna, inklusive de jag passar emellanåt :).
 
Ni har ju redan svarat mina svar :D

En Land Rover Evoque om jag vinner på lotto, annars en XC70.

Ibland önskar jag att jag hade en typ Caddy, just för platsen, men så mycket tid som jag spenderar i bilen så är komforten viktig!

Äh, man vänjer sig vid även en Caddy 02a. Jag kör min 5000 mil om året, trots obefintlig stereo och en aning opålitlig höger vindrutetorkare. Fasar dock för sommarsäsongen nu, eftersom sätesvärmaren verkar ha bestämt sig för att steka mig när jag kör. Vem vet, kanske gör jag slag i saken och byter upp mig till en Transporter...
 
Äh, man vänjer sig vid även en Caddy 02a. Jag kör min 5000 mil om året, trots obefintlig stereo och en aning opålitlig höger vindrutetorkare. Fasar dock för sommarsäsongen nu, eftersom sätesvärmaren verkar ha bestämt sig för att steka mig när jag kör. Vem vet, kanske gör jag slag i saken och byter upp mig till en Transporter...
Se upp med sätesvärmaren!!
Nu behöver det ju inte vara just för att det är en Caddy men värmen kunde inte riktigt justeras i passagerarsätet i kompisens Caddy.
Häromdagen när hon städade den så var det stora brännhål i sitsen... kunde slutat riktigt illa!
Så laga inställningen eller be någon koppla ur värmen helt är mitt råd :nailbiting:.
 
Jag har just köpt min drömhundbil. En Caddy :D
Jag och maken har tre bilar ihop, hundbilen, makens sommar-sportbil, samt en Volvo v40. Men med en hund till på g så kommer inte v40in att funka så då fick jag en caddy i julklapp (jag hävdar att jag fick bilen i julklapp eftersom maken glömde köpa julklapp:mad: )
Jag är inte så bilintresserad men jag älskar våra bilar. :p
 
Jag är totalt antisnobb vad gäller bilar. Sörjer fortfarande min gamla Volvo 740, men min Dacia Logan är nästan lika bra. Våga vägra finesser! Inget bling, inga lampor som blinkar och förvirrar, enkel och begriplig för en gammal tant som jag... Och massor av plats.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Är i tagen att skaffa en VW Caddy och ha den som andra bil och hundbil. Är nyfiken på hur ni som har Caddy eller liknande modeller har...
Svar
9
· Visningar
1 240
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Det ständiga dilemmat i mitt liv; att få plats med alla hundar i bilen. Vad har ni för bilar? Vad har ni för hundar? Hur har ni inrett...
2
Svar
26
· Visningar
2 744
Senast: bollen__
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp