Om du skulle köpa ny hundBIL?

Hoppas min fd focus har det riktigt varmt i helvetet där den hör hemma. Gör dig en tjänst. Slösa inte bort dina pengar på en Focus :(
Har helt annan erfarenhet av focus än du. Köpte mina föräldrars gamla förut. En riktig pärla var hon :D
Mamma har en focus igen och även den är bra. Tycker Ford Focus är skön och enkel att köra.
Vi tittar på det igen med då vi ska byta ut vår Saab (den har vi fått byta både det ena och det andra på).
 
Hade jag pengarna så skulle det bli en tuff Volvo XC70, men med min budget nu så får jag väl nöja mig med en avdankad V70 :D
 
Caddy (kanske maxi) life så både ungar, sambo och hundar får plats :p

Ni som säger att det inte är någon komfort i caddys, vilka modeller pratar ni om då eller vad upplever ni som bristfälligt?
Spenderar närnare 500 mil i månaden i en caddy life och det enda som stör mig är den tunga bagageluckan som behöver öppnas och stängas x-antal ggr per pass, hade föredragit att ha dörrar bak.. Hade det varit privat är visserligen luckan tacksam som regnskydd i väntan på spår eller liknande :)

Hade jag inte behövt tänka på pengar hade jag kunnat tänka mig en Subaru outback, även om den nog egentligen är i minsta laget :p
 
Jag vill byta bort min caddy :o tycker den är usel som hundbil, kör 5-6tusen mil om året, och hunden får ju knappt plats för alla verktyg :down: Dock är komforten helt ok och skönt med fyrhjulsdrift.
Privat kör vi renault megane. bekväm och drar lite, men har kostat mycket i reparationer. Nu går den tills den inte rullar mer, kommer inte lägga mer energi på den.

Nu funderar jag på volvo v70. Var även nöjd med min ford ranger så en bil i den stilen kan också passa, eller en skåpbil.... behöver ju alltid minst två bilar så varför välja :love::angel:
 
Kan tyvärr tala om för alla volvofrälsta att de nya modellerna som kommer nu har väldigt sluttande backluckor. Burar större XL kommer troligtvis inte gå in. Vår MIM XXL får vi byta inför 2017 när vårt leasingavtal går ut. (Kommer inte sakna det skramlande eländet)
 
Fortsätter på gammal tråd...
Måste tyvärr byta bil inom det närmsta. Har en V-70 nu och vill inte byta till någon med mindre bagage. Tittar på SAAB 9-5 och Mitsubishi outback. Någon som haft en stor dubbelbur i dessa bilar? Andra förslag?
 
Vi kommer införskaffa ny (begagnad) bil snart och det blir troligtvis en Ford Mondeo. Ingen annan kombi har tillräckligt med bredd för att få in hundburen och vår barnvagn. Eventuellt kunde en Volvo funka, men där sätter sambon in sitt veto.
 
Jag trivs väldigt bra i Opel Astra :) Kommer sakna min mycket när den inte rullar mer. Man får in förvånansvärt mycket men om bagagen blir mindre än mina föräldrars nyare så funkar de inte som hundbil längre. För där var det millimeterpassning där jag med lätthet får in samma saker i bagaget på min. Har visserligen bara en hund och en gammal mim enkelbur, blir som 1,5 av burarna nu. Men hade jag haft en fullstor bur så skulle jag lätt få plats med 3-4 hundar i storleken jag har nu :)

Har alldeles för dålig koll på nya bilar även om det börjat sneglas i begagnat hörnan för att min nog inte kostas på fler reparationer. Rent spontant har jag tyckt Subaru varit ett spännande märke så nåt rymligt 4hjulsdrivet hade kanske varit något. Gärna limegrön eller orange så man hittar den på stooora parkeringar. Att hitta min röda saab när jag hade den här i "saabrike" var ibland som en nål i en höstack när man har minne som jag :arghh::rofl:
 
Jag hänger på!
Kör en XC70 (2007) nu, men är sugen på att byta. Den har rullat rätt långt och är dyr i skatt eftersom det är den äldre dieselmotorn i.
Vill helst inte byta ner mig för mycket i bagageutrymme, tummar inte på fyrhjulsdrift och vill helst inte ha en mindre motor än D4. Kör en D5 nu och är lite bortskämd med den :p
Den ska inte ha rullat mer än max 18000 mil och jag har en budget på typ 150´.

Har kikat på:
Nyare XC70
XC60
Q5
Freelander

Hit me med fler förslag, jag har torka :p
 
Caddy eller transporter. Då skulle jag få plats med både barnvagn och en tredje hund :angel:

Komforten är jag inte så noga med, åker i en Berlingo multispace idag och det överlever jag ju. :p
 
Jag hänger på!
Kör en XC70 (2007) nu, men är sugen på att byta. Den har rullat rätt långt och är dyr i skatt eftersom det är den äldre dieselmotorn i.
Vill helst inte byta ner mig för mycket i bagageutrymme, tummar inte på fyrhjulsdrift och vill helst inte ha en mindre motor än D4. Kör en D5 nu och är lite bortskämd med den :p
Den ska inte ha rullat mer än max 18000 mil och jag har en budget på typ 150´.

Har kikat på:
Nyare XC70
XC60
Q5
Freelander

Hit me med fler förslag, jag har torka :p

Jag älskar min Skoda Superb.
Alltså ÄLSKAR.
Den är klockren hundbil, löjligt stort bagageutrymme och är ni bara två personer i den så får du plats med en älg i baksätet. (Skojar inte. Vik i hop och stuva in den bara!) Finns fyrhjulsdriven/alldrive och är så sjukt mycket bil för pengarna, du får alla pryttlar och knappar och en som har gått typ hälften av de där milen för de pengarna :D
 
Fortsätter på gammal tråd...
Måste tyvärr byta bil inom det närmsta. Har en V-70 nu och vill inte byta till någon med mindre bagage. Tittar på SAAB 9-5 och Mitsubishi outback. Någon som haft en stor dubbelbur i dessa bilar? Andra förslag?
+ @AraSlei

Har ni kollat något på Subaru outback? Har ett par bekanta med såna och de är helt ok i bagage och komfort. Annars är ju XC70:n ett säkert kort. Passat Altrack är också vettiga!

Outlandern är inte så stor i bagaget som man kan tro och 9-5 har en sluttande bakruta så där försvinner lite plats.
 
+ @AraSlei

Har ni kollat något på Subaru outback? Har ett par bekanta med såna och de är helt ok i bagage och komfort. Annars är ju XC70:n ett säkert kort. Passat Altrack är också vettiga!

Outlandern är inte så stor i bagaget som man kan tro och 9-5 har en sluttande bakruta så där försvinner lite plats.

Outbacken är ju faktiskt ett alternativ, den har jag glömt kika på! Tack :)

Jag älskar min XC70 förutom att den snart rullat 27000 mil och att den kostar typ 7000 om året i skatt :p

Jag har haft en Outlander tidigare, den var lite liten i bagaget. 9-5 tycker jag är gräsligt ful, så en sådan blir det inte heller :angel:

Hade jag bara haft en hund hade jag köpt en Mini Countryman :D :love:
 
Outbacken är ju faktiskt ett alternativ, den har jag glömt kika på! Tack :)

Jag älskar min XC70 förutom att den snart rullat 27000 mil och att den kostar typ 7000 om året i skatt :p

Jag har haft en Outlander tidigare, den var lite liten i bagaget. 9-5 tycker jag är gräsligt ful, så en sådan blir det inte heller :angel:

Hade jag bara haft en hund hade jag köpt en Mini Countryman :D :love:
Hade en sån XC70 tidigare och förstår precis vad du menar. Underbar men dyr :D

Outlander och 9-5 var som svar till @HeddaVovven frågor. 9-5 är ingen direkt jaktbil så en sån rekommenderar jag inte ;) tycker du behöver en pickup med hundkåpa, det har alla coola som jagar. :p Kan någon Kia vars ett alternativ?
 
Hade en sån XC70 tidigare och förstår precis vad du menar. Underbar men dyr :D

Outlander och 9-5 var som svar till @HeddaVovven frågor. 9-5 är ingen direkt jaktbil så en sån rekommenderar jag inte ;) tycker du behöver en pickup med hundkåpa, det har alla coola som jagar. :p Kan någon Kia vars ett alternativ?

Precis så :D

Ah, jag förstod det när jag läste igen sen, men jag orkade inte ändra :p
Haha, pappa har köpt en Amarok som jag tänkte göra lite anspråk på under jaktsäsongen :angel:

Kias verkar ha så små motorer :crazy: Jag kör ju mycket på riktigt dåliga vägar och vill vara säker på att kunna ta mig igenom en snödriva eller att kunna köra på oplogad väg även om det är 15cm snö liksom.
Vi har en Defender som gårdsbil som är fantastisk till det ändamålet (bara lägga i lågväxeln och köra, oavsett var man är :p) men den är ju inte särskilt kul som vardags-/pendlarbil...
 
Såg att några som ställde ut i helgen hade en stor jäkla buss till sina hundar, en sådan skulle man ha. :D Då kan man resa runt och samtidigt ha en hel del hundar med sig. :angel:
Men jag älskar min Saab 9-5, den har varit mig trogen i alla år och det har så mycket plats! Kan lätt få plats med i alla fall 4-6 Whippets (räknar utrymme genom att se hur många whippets jag får plats med haha) i bagaget om jag skulle vilja. :cool:
Just nu skulle jag vilja ha en lite större bil så man får plats med många hundar och alla hundsaker men den drömmen får jag drömma om länge. :rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Är i tagen att skaffa en VW Caddy och ha den som andra bil och hundbil. Är nyfiken på hur ni som har Caddy eller liknande modeller har...
Svar
9
· Visningar
1 295
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
279
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Det ständiga dilemmat i mitt liv; att få plats med alla hundar i bilen. Vad har ni för bilar? Vad har ni för hundar? Hur har ni inrett...
2
Svar
26
· Visningar
2 786
Senast: bollen__
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 079
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp