Om du skulle skriva en...

BOK!
Hur skulle första meningen vara?!
:banana:

Haha, jag kan kolla.

I min första; "Med en djup suck slängde Mathieu ifrån sig tidningen han hade läst för att få tiden att gå fortare, nu när trafiken inte gjorde det."

I min andra; "Alla blickar hade vänts mot den nyss anlände."

I min tredje; "En värld av is, en hel livstid av frusna kristaller mellan ansiktet och armen."

I min fjärde; "Den silverfärgade motorhuven fångar upp solen i en stor och varm reflex som får den att se förvillande mjuk och inbjudande ut."

(Fackböckerna undantaget, de är mer rakt på sak antar jag.)
 
KOm att tänka på att jag vet en enda boks första mening. Eller del av den.

Det nakna barnet sprang..........

Min far försökte läsa boken mitt i tre barns yra lek (jag och mina syskons) och till slut röt han "DET NAKNA BARNET SPRANG........ Nu har jag försökt börja på boken tre gånger".

Kan ni gissa vilken bok?

Grottbjörnens folk
 
Får jag fuska lite? Första stycket i en kortare berättelse jag har skrivit (fanfiction). Jag vill inte lämna bara första meningen, då den kanske ger fel vibbar som ensamstående.

In seventeen years - seventeen long and eventful years that are the product of my life until this very day - I've never even once questioned my sexuality. To be quite honest, I haven't so much as thought about it before. I have just assumed that I like girls. Everyone assumes that boys like girls and I never questioned it. But as I find myself staring into those round, blue eyes, I realise I've been wrong all along, because there is simply no way that I am straight.
 
Du får väl helt enkelt ta "Systrar, låt mig berätta vad som hände." Det låter mer som något du skulle skriva också! ;)
Jag visste att jag skulle få exakt det svaret ;):D

Men sno går inte. Det är bara en så jäkla genialisk inledning.
Jag kollade inledningarna i några andra böcker igår. Lena Anderssons Egenmäktigt förfarande börjar också lysande: Ester Nilsson hette en människa.
 
Det är en tidig vårmorgon i april.

Jag tycker inte första meningen är särskilt viktig. Det är hela första stycket som är det viktiga.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Finns det någonstans i datorn där man kan ändra så att vid radbyte de små bokstäverna fortsätter automatiskt? Inte ändrar till stor...
Svar
6
· Visningar
332
Senast: Rie
·
Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
952
Senast: starcraft
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
13 283
Senast: Lingon
·
Tjatter Håller på att svimma av min medicin flera gånger nu på morgonen skulle bara vilja skriva med någon är ensam hemma.
Svar
2
· Visningar
423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp