Bukefalos 28 år!

Om du vore student...

Havsluft

Trådstartare
Skulle du då vilja jobba extra inom din nya bransch och när skulle du vilja ha kontakt med potentiella arbetsgivare?

Första veckan i skolan? När de inledande veckorna är över?

Hur lång är nollningsperioden nu förtiden? Existerar den fortfarande och finns den även på mindre högskolor?

Om du vore arbetsgivare skulle du vilja extraanställa en student?
 
Sv: Om du vore student...

Om jag vore student skulle det inte finnas tid utöver studierna till jobb, utom på sommarloven då. Och då skulle jag definitivt vilja jobba inom yrket.

För mig skulle det gälla djursjukskötare, men nu har jag redan det yrket.
 
Sv: Om du vore student...

Skulle du då vilja jobba extra inom din nya bransch och när skulle du vilja ha kontakt med potentiella arbetsgivare?

Första veckan i skolan? När de inledande veckorna är över?

Hur lång är nollningsperioden nu förtiden? Existerar den fortfarande och finns den även på mindre högskolor?

Om du vore arbetsgivare skulle du vilja extraanställa en student?


Börja nätverka asap, det är idag inte helt betydelselöst för hur snabbt det går att få jobb efter avslutade studier dvs om det inte är så att det handlar om ett bristyrke.

Vi tar in studenter för extrajobb (studenter brukar vara tacksamma att anställa) och många av dem använder oss för sina uppsatser.
 
Sv: Om du vore student...

Börja nätverka asap, det är idag inte helt betydelselöst för hur snabbt det går att få jobb efter avslutade studier dvs om det inte är så att det handlar om ett bristyrke.

Vi tar in studenter för extrajobb (studenter brukar vara tacksamma att anställa) och många av dem använder oss för sina uppsatser.

Jobbar du inom privat/kommunal/statlig sektor?
 
Sv: Om du vore student...

Det ultimata som student vore förstås att kunna koncentrera sig på studierna till 100% och ha en utbildning som är såpass kopplad till arbetsmarknaden att man ändå får kontakt med arbetsgivare. Nu är den ekonomiska situationenför många studenter sån att man måste ha ett extrajobb för att klara sig och då skulle dom flesta nog helt klart ha ett jobb som har anknytning till det man utbildar sig till.
Dock så är det många (inklusive mig själv) som då får se att studierna kommer i andra hand och det tar låååång tid att bli klar.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 671
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 184
Senast: Sol
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 878
Senast: monster1
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 352
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp