Om en häst svettas lite

S

__Stilett__

ja man brukar ju höra att en häst svettas en del under ridning, men hur är det om hästen sällan blir svettig eller bara lite svettig trots hårdare arbete, är det ett bra eller dåligt tecken?
 
Om hästen dricker som den ska, så ska det inte vara någon fara med att den svettas lite.
Det kan ju tyda på en bra kondition, bra hull och vädret, som nu börjat bli kallare.

Tror jag...
 
Jag har hört att i ju bättre kondis man är i ju mer svettas man men det kan väl vara individuellt bara hästen dricker ordetligt så tror jag inte att det är någon fara... Min häst brukar svettas mer under sommaren och något mindre under vintern, men på sommaren så hjälper ju värmen till... :)
 
Den KAN vara problem! Min häst hade problem med detta, vet forfarande inte vad det berodde på. Han blev hjälpt av lite Aloe Vera i maten. Borra ner näsan i manen, luktar hästen surt/äckligt/inte häst så kan det vara ngt skumt...
 
bbrukr inte vara någon fara,men när jag tävlade ponny var de en med vars ponny ALDRIG svettades-den hade ju risk för överhettning
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
658
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 310
Senast: Linn-Nora
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 422
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
8 986
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp