Om en hund kissar på sig?

L

LiviaFilippa

Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och VÄLDIGT smart och lätt lärda och duktig ❤️ Han har varit rums ren ganska länge så det är inget sånt!
MEN i lördags så som kissade han på sig och nu är jag o rolig för om han är sjuk eller nåt och om han be höver åka till vetrinären 💔 Så skulle vilja fråga vad ni tror?
Det som hände var att jag kom hem och vi hade inte träffats på ungefär ett dygn. Och han kom och hälsade och såklart så ville jag hälsa och gosa och så och han blev jätte glad! ❤️ Men sen heltplötsligt så såg vi att han hade kissat på sig så det var som ett spår på golvet. Och då hade han varit ute inte ens en timme innan det så det var inte att han var jätte kiss nödig!
Tror ni att det kan vara nåt fel alltså nån sjuk dom så han be höver till vetrinären? Eller kan det tillexempel vara om han är mera köns mogen och så och att det inte är nån fara?
Han var INTE rädd eller nåtsånt utan han var bara glad och blev jätte glad när jag gosade med han och så!
 
Som övriga sagt - det är inte alls ovanligt med hundar (särskilt yngre hundar!) som kissar på sig av glädje när de får träffa någon de tycker mycket om! :heart Vet man om det så kan man ju försöka hälsa precis utanför ytterdörren när man kommer hem :)

(Kan tillägga att jag har haft en hund som på äldre dagar fick diverse problem med att kissa - förstorad prostata, urinsten, polyper i urinblåsan och återkommande urinvägsinfektioner. På honom var symptomen helt andra, främst att det kom blod i urinen, samt att han kissade inne på nätterna, alltså helt utan att något hände som gjorde honom glad/uppe i varv. Så skulle inte tro att du behöver oroa dig för din hund alls!)
 
Tack för era svar ❤️ Andra har också sagt att dom inte tror att det är nåt att vara o rolig för men jag ville ändå fråga några flera men då ska jag försöka att inte o roa mig utan att det nog bara var för han blev så glad ❤️
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 241
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 663
Senast: Fetaost
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 877
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 777
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp