Om en jobbig och äcklig person

Tänkte skriva först mer om dethär ämnet men jag ångrade mig för det känns sååå dumt. Och jag fattar att dom flesta nog tycker att man ska berätta för nån vuxen men FÖRUTOM det. Så undrar jag vad man kan göra om man skriver med en typ äcklig eller jobbig person. Och ja jag har skickat bilder och skrivit saker som jag ångrar. Så vet att jag kanske borde blocka han men jag både vill och inte vill det. Fattar att ni nog tänker att jag är korkad och så men förutom dom äckliga och jobbiga sakerna så är han väldigt snäll och förstår också som dom flesta inte gör. Alltså kan skriva om ALLT så skriver han nåt bra tillbaka och svarar nästan alltid jätte snabbt. Och ja VET att jag ändå borde blocka och VET att jag borde prata med mina föräldrar eller dom här och inte nån jag inte ens känner egentligen. Men det bara blev så kan man säga och det var sååå skönt att skriva med han. Som att skriva här fast till bara en person som verkar fatta och liksom vill lägga sin tid på mig som inte han känner heller. Så kändes som en kompis. Men sen är det dom dåliga sidorna om typ äckliga saker. Så jag vet inte vad jag ska göra! För både vill blocka och sluta skriva och inte. Och vill INTE berätta för mina föräldrar för dom skulle nog bli arga och tycka att jag var sååå korkad. Och ja det är jag ju också på ett sätt! Men skulle blockat och slutat skriva nästan direkt ifall han inte hade varit så snäll OCKSÅ och skrivit så mycket bra och hjälpsamt. Så vet inte riktigt vad jag vill mer än få ur det från tankarna bara. Och ifall nån skulle ha nåt bra tips så får ni såklart skriva men fattar att många nog tycker att jag bara ska blocka men det är inte så enkelt.
 

Du är INTE korkad! Jag förstår att det är en person som inte bara känns dålig för då hade du redan blockat honom. Däremot finns det personer som är duktiga på att verka snälla och hjälpsamma och liksom utnyttjar det för att sedan få bilder eller andra grejer. Jag tänker att du kanske ska vara lite försiktig med vad du delar med dig av, så att han inte kan använda saker emot dig sen. Vad är det för äckliga saker han gör?
 
Du är INTE korkad! Jag förstår att det är en person som inte bara känns dålig för då hade du redan blockat honom. Däremot finns det personer som är duktiga på att verka snälla och hjälpsamma och liksom utnyttjar det för att sedan få bilder eller andra grejer. Jag tänker att du kanske ska vara lite försiktig med vad du delar med dig av, så att han inte kan använda saker emot dig sen. Vad är det för äckliga saker han gör?
Ja exakt då hade jag ju inte skrivit med han om han inte hade varit snäll också! Och ja jag vet att man ska vara försiktig med vad man skriver och skickar och så. Men har ändå berättat om saker till han som jag inte borde och skickat bilder som han skulle kunna sprida. Som skulle vara väldigt jobbigt om han gjorde. Och dom äckliga sakerna alltså det är inget jätte stort eller så men han skriver Ibland om grejer som jag inte vill skriva om. Och han har skickat några bilder som är som jag inte ville se liksom.
 
Ja exakt då hade jag ju inte skrivit med han om han inte hade varit snäll också! Och ja jag vet att man ska vara försiktig med vad man skriver och skickar och så. Men har ändå berättat om saker till han som jag inte borde och skickat bilder som han skulle kunna sprida. Som skulle vara väldigt jobbigt om han gjorde. Och dom äckliga sakerna alltså det är inget jätte stort eller så men han skriver Ibland om grejer som jag inte vill skriva om. Och han har skickat några bilder som är som jag inte ville se liksom.
Jag tror det är bra om ni slutar höras, det låter som en sån person som bara finns där och lyssnar för att få något i gentjänst. Ta bort eller blocka honom innan det eskalerar och han blir äckligare och äckligare. Personer som verkligen är snälla och bryr sig om en behöver inte få "betalt" i bilder eller obehagliga samtalsämnen. Det är också brottsligt att skicka bilder på sitt kön om man inte har fått samtycke till det. Det är inget du ska behöva ta emot eller acceptera att få. Det är brottsligt av honom att skicka sånt.
 
Ja exakt då hade jag ju inte skrivit med han om han inte hade varit snäll också! Och ja jag vet att man ska vara försiktig med vad man skriver och skickar och så. Men har ändå berättat om saker till han som jag inte borde och skickat bilder som han skulle kunna sprida. Som skulle vara väldigt jobbigt om han gjorde. Och dom äckliga sakerna alltså det är inget jätte stort eller så men han skriver Ibland om grejer som jag inte vill skriva om. Och han har skickat några bilder som är som jag inte ville se liksom.
Klandra inte dig själv för att du delat saker med honom. Skulle han sprida bilder är det ett brott dessutom, och även att skicka precis som @Cherarriduracell skriver. Det som kan vara bra att göra är att ta printscreens och spara, så du har bevis om något skulle visa sig i efterhand. Sen tycker jag också att du ska blocka honom. Du kan hitta det stödet hos andra, som inte är äckliga samtidigt. Ta hand om dig ❤️
 
Folk som visar sig vara såna man ska akta sig för är oftast väldigt duktiga på att i början verka snälla och förstående. De ger ett intryck av att lyssna och förstå, invaggar en person i falsk säkerhet för att sedan visa upp helt andra sidor.

Trygga personer skickar inte obehagliga bilder eller pratar om sådant som du inte känner att är okej.

Jag tycker att du ska blockera personen utan att förklara något.

Han kommer inte att sprida några bilder, det är en vanlig hotelse otrygga människor tar till för att folk ska stanna kvar i samtal med dem.

Det är faktiskt brottsligt att tvinga minderåriga att skicka bilder på sig själva, och det kan vara utpressning att hota med att sprida dem.

Det är inte ditt fel, men jag tycker du ska strunta i att han har fina sidor och bryta kontakten nu.
 
Jag tycker att du ska berätta för dina föräldrar även om det är jobbigt och att ni sedan polisanmäler det här.

Ett litet tips i övrigt, om du vill att någon ska orka läsa igenom all din text så styckeindela. Det blir för mastigt att läsa igenom en hel text utan indelningar. Jag brukar helt enkelt sluta läsa och hoppa över sånna texter.
 
Jag tror det är bra om ni slutar höras, det låter som en sån person som bara finns där och lyssnar för att få något i gentjänst. Ta bort eller blocka honom innan det eskalerar och han blir äckligare och äckligare. Personer som verkligen är snälla och bryr sig om en behöver inte få "betalt" i bilder eller obehagliga samtalsämnen. Det är också brottsligt att skicka bilder på sitt kön om man inte har fått samtycke till det. Det är inget du ska behöva ta emot eller acceptera att få. Det är brottsligt av honom att skicka sånt.
Ja jag vet att för dom sakerna så borde jag sluta skriva med han. Men det är inte så enkelt. Det bara blev att jag började skriva om dom jobbiga sakerna och sånt och om dom sakerna förstår han så bra och ger väldigt bra svar och så. Och ja jag vet att det skulle säkert andra göra också som mina föräldrar och dom på bup och så. Men vissa saker kanske jag inte kan säga till dom men kan skriva till han. Så därför det är sååå svårt!
 
Klandra inte dig själv för att du delat saker med honom. Skulle han sprida bilder är det ett brott dessutom, och även att skicka precis som @Cherarriduracell skriver. Det som kan vara bra att göra är att ta printscreens och spara, så du har bevis om något skulle visa sig i efterhand. Sen tycker jag också att du ska blocka honom. Du kan hitta det stödet hos andra, som inte är äckliga samtidigt. Ta hand om dig ❤️
Det här låter säkert konstigt. Men jag vet att jag borde blocka för dom dåliga sidorna eller hur man ska säga. Men det är svårt för dom bra sakerna med han är så bra. Och det känns lite som att jag får inte ha nånting för mig själv för andra bestämmer allt. Men skriva med han är en sak som JAG kan välja liksom. Så blir lite att jag inte vill blocka han då för han är den enda som fattar vissa saker. Eller ja alltså som jag kanske inte vill prata om med mina föräldrar eller nån. Men jag vet att jag borde ändå blocka för dom dåliga sakerna han gör men då har jag ju ingen att prata med som jag kan berätta om typ allt för.
 
Folk som visar sig vara såna man ska akta sig för är oftast väldigt duktiga på att i början verka snälla och förstående. De ger ett intryck av att lyssna och förstå, invaggar en person i falsk säkerhet för att sedan visa upp helt andra sidor.

Trygga personer skickar inte obehagliga bilder eller pratar om sådant som du inte känner att är okej.

Jag tycker att du ska blockera personen utan att förklara något.

Han kommer inte att sprida några bilder, det är en vanlig hotelse otrygga människor tar till för att folk ska stanna kvar i samtal med dem.

Det är faktiskt brottsligt att tvinga minderåriga att skicka bilder på sig själva, och det kan vara utpressning att hota med att sprida dem.

Det är inte ditt fel, men jag tycker du ska strunta i att han har fina sidor och bryta kontakten nu.
Nej jag vet att det inte är ett bra beteende liksom. Men dom bra sidorna är ju ändå bra liksom att han är bra att prata med om vissa saker som jag inte kan berätta för nån annan. Men känns så dumt också för jag VET ju att han inte är en bra person som gör dom jobbiga och äckliga sakerna så jag BORDE blocka och jag VET det. Men ändå så vill jag typ inte. Eller det är både och.
 
Glöm inte att du absolut inte är ensam om råkar i klona på äckel som denna. Det är inget ovanligt utan sorgligt nog vanligt.
Ja jag vet. Det som är så dumt är att jag vet ju det hur bra som helst att det finns såna och vad man inte ska göra och ändå så har jag gjort fel val liksom och hamnat i dethär.
 
Jag tycker att du ska berätta för dina föräldrar även om det är jobbigt och att ni sedan polisanmäler det här.

Ett litet tips i övrigt, om du vill att någon ska orka läsa igenom all din text så styckeindela. Det blir för mastigt att läsa igenom en hel text utan indelningar. Jag brukar helt enkelt sluta läsa och hoppa över sånna texter.
Jag vet att vissa saker kan räknas som ett brott men känns ändå väldigt överdrivet att polisanmäla för att han typ skriver äckliga saker ibland och har skickat några bilder. Så det vill jag inte och vill absolut inte berätta för mina föräldrar. Och sen det om stycke indela så okej tack för tipset. Och förlåt att jag inte gör det! Jag kan försöka tänka på det men tycker det är svårt att veta när jag ska ha ny rad. Och när jag skriver så kommer alla tankar i en stor röra så är lite svårt att dela upp det i vad som hör ihop och inte. Men ska försöka!
 
Jag vet att vissa saker kan räknas som ett brott men känns ändå väldigt överdrivet att polisanmäla för att han typ skriver äckliga saker ibland och har skickat några bilder. Så det vill jag inte och vill absolut inte berätta för mina föräldrar. Och sen det om stycke indela så okej tack för tipset. Och förlåt att jag inte gör det! Jag kan försöka tänka på det men tycker det är svårt att veta när jag ska ha ny rad. Och när jag skriver så kommer alla tankar i en stor röra så är lite svårt att dela upp det i vad som hör ihop och inte. Men ska försöka!
Grejen är den att du är garanterat inte den enda tjejen som han utsätter för det här, det är många fler! Om du polisanmäler och andra gör det så är chansen mycket stor att han blir åtalad och fälls.

Jag förstår att det känns jobbigt och pinsamt att berätta, men det är inte du som gör något fel, du har ingen skuld i det här utan det är han som är skyldig, det är han som åker dit. Risken är mycket hög att det kommer bli betydligt värre än vad det redan är, så gör dig själv en tjänst och berätta för om inte dina föräldrar så iaf för någon annan vuxen som kan hjälpa dig. Det här är inte ok.
 
Nej jag vet att det inte är ett bra beteende liksom. Men dom bra sidorna är ju ändå bra liksom att han är bra att prata med om vissa saker som jag inte kan berätta för nån annan. Men känns så dumt också för jag VET ju att han inte är en bra person som gör dom jobbiga och äckliga sakerna så jag BORDE blocka och jag VET det. Men ändå så vill jag typ inte. Eller det är både och.
Fundera på om du tror att dina hemligheter är säkra hos en person som gör såna saker. Inte, eller hur? Det finns en sorts människor som är experter på att vara gulliga och inkännande när det passar deras syften men som använder den förmågan för att förstöra. Det är precis samma mekanik som gör att människor stannar kvar hos partners som misshandlar dem. Det är en stark kraft, jag höll på att fastna med en sån kille en gång men där var det Buke som räddade mig faktiskt, jag kände igen varningssignalerna från andra användares berättelser. Det sista du behöver i ditt liv är ett till monster. Så blocka. Nu!
 
Det här låter säkert konstigt. Men jag vet att jag borde blocka för dom dåliga sidorna eller hur man ska säga. Men det är svårt för dom bra sakerna med han är så bra. Och det känns lite som att jag får inte ha nånting för mig själv för andra bestämmer allt. Men skriva med han är en sak som JAG kan välja liksom. Så blir lite att jag inte vill blocka han då för han är den enda som fattar vissa saker. Eller ja alltså som jag kanske inte vill prata om med mina föräldrar eller nån. Men jag vet att jag borde ändå blocka för dom dåliga sakerna han gör men då har jag ju ingen att prata med som jag kan berätta om typ allt för.
Du vet vad som är rätt att göra; men har du funderat på varför? Det är så många barn och ungdomar som är ledsna för att de utsatts för grooming och ångrat sig efteråt.

Inte vill du lämna ut dina innersta tankar till en äcklig gammal gubbe. Han sitter där i kalsongerna med sin fläskmage och dreglar. Han passar på för att du mår dåligt och att han kan utnyttja dig att göra saker du inte vill egentligen. Han låtsas bry sig om dig; det är inte på riktigt.

Blocka nu och var rädd om dig.
 
@Sleepy har helt rätt i sitt inlägg här uppe.

Den typen av människa som han är, utnyttjar unga människor som är svaga pga något problem som de har.
T ex känner du ju tröst hos honom för att du kan prata om monstret med honom och han har bra svar. Och det utnyttjar han, han låtsas vara snäll för att du ska lita på honom.

Men nån gång ibland så lyckas han inte fortsätta spela charader och låtsas bry sig om dig och vara snäll, och då skickar han äckliga bilder, säger äckliga saker eller ber att få bilder av dig.

Det ÄR olagligt, och det är fruktansvärt elakt av en vuxen människa att utnyttja dig. I det här fallet så är du ett barn som kämpar med ett problem, och han är vuxen och beter sig äckligt. Vad hade du sagt till en kompis som pratade med en äckelgubbe som han?

Det absolut minsta du borde göra för din egen skull är att blocka honom, men egentligen borde du gå så långt som att polisanmäla honom. Det finns barn som blivit utsatta för såna här vuxna som mår ännu sämre efter en tid och det behöver inte du, du behöver bli kvitt honom också för att må bra igen ♥️♥️
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 066
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 231
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 964
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp