Om en jobbig och äcklig person

Tänkte skriva först mer om dethär ämnet men jag ångrade mig för det känns sååå dumt. Och jag fattar att dom flesta nog tycker att man ska berätta för nån vuxen men FÖRUTOM det. Så undrar jag vad man kan göra om man skriver med en typ äcklig eller jobbig person. Och ja jag har skickat bilder och skrivit saker som jag ångrar. Så vet att jag kanske borde blocka han men jag både vill och inte vill det. Fattar att ni nog tänker att jag är korkad och så men förutom dom äckliga och jobbiga sakerna så är han väldigt snäll och förstår också som dom flesta inte gör. Alltså kan skriva om ALLT så skriver han nåt bra tillbaka och svarar nästan alltid jätte snabbt. Och ja VET att jag ändå borde blocka och VET att jag borde prata med mina föräldrar eller dom här och inte nån jag inte ens känner egentligen. Men det bara blev så kan man säga och det var sååå skönt att skriva med han. Som att skriva här fast till bara en person som verkar fatta och liksom vill lägga sin tid på mig som inte han känner heller. Så kändes som en kompis. Men sen är det dom dåliga sidorna om typ äckliga saker. Så jag vet inte vad jag ska göra! För både vill blocka och sluta skriva och inte. Och vill INTE berätta för mina föräldrar för dom skulle nog bli arga och tycka att jag var sååå korkad. Och ja det är jag ju också på ett sätt! Men skulle blockat och slutat skriva nästan direkt ifall han inte hade varit så snäll OCKSÅ och skrivit så mycket bra och hjälpsamt. Så vet inte riktigt vad jag vill mer än få ur det från tankarna bara. Och ifall nån skulle ha nåt bra tips så får ni såklart skriva men fattar att många nog tycker att jag bara ska blocka men det är inte så enkelt.
 

Jag tänker nog att det här är mer som ett självskadebeteende? @EmmaFilippa Du vet att han är ett äckel (se din rubrik). Du vet att han inte är bra för dig, men du tycker du är ”värd” alla möjliga konsekvenser, som kan komma ur det här, eftersom du trots allt väljer att fortsätta kontakten?
Nej. Du är faktiskt INTE ”värd” det. Du är däremot värd att må bra och att få en bra start in i vuxenlivet! (Och nej, du VILL verkligen INTE vara med om sådant som faktiskt skulle kunna hända dig om han visar sig vara värsta sortens rövhatt - som han faktiskt mycket väl kan vara.)

Jo han ÄR bra för mig också men inte BARA bra. Men inte bara dålig heller! Så det är inte bara att jag är värd dom dåliga sakerna som det är svårt att sluta ha kontakt med han utan för det är bra saker också även fast ni här kanske inte tror det.
 
Nej, det är ju det han inte är. Han är INTE bra för dig ens när han är snäll. Han ljuger för att få dig att TRO att han är bra för dig. Du ser ju hur du mår av det? Att du är orolig att han ska sprida saker och hemligheter? Så känns det aldrig med människor som är BRA för en. Du behöver helt enkelt hitta någon att prata med som inte är ett äckel.
 
Jo han ÄR bra för mig också men inte BARA bra. Men inte bara dålig heller! Så det är inte bara att jag är värd dom dåliga sakerna som det är svårt att sluta ha kontakt med han utan för det är bra saker också även fast ni här kanske inte tror det.
Han är inte bra. Du vet det innerst inne tror jag eftersom du skrivit här.
Du är stark, modig och klok fortfarande. Det största problemet är att han har lurat dig. Det är många, många som blir groomade och lurade in i sådana här "relationer". Det spelar ingen roll att man är smartaste personen på jorden. Det är så manipulation fungerar.

Jag har blivit manipulerad in i ett fruktansvärt "förhållande" där jag tillät helt sjuka saker från människan jag trodde var snäll och härlig och perfekt. Det hade förmodligen fortsatt i den spiralen tills jag inte längre var människa utan bara ett skal. Jag hade tur och det hände en grej som gjorde att allt avslutades abrupt och det tog mig 3 år innan jag började förstå hur helt sinnessjuk situationen jag blev satt i var.
Men jag tror inte någon tycker att jag är korkad eller svag. Tror inte du tycker det heller.
 
Nej, det är ju det han inte är. Han är INTE bra för dig ens när han är snäll. Han ljuger för att få dig att TRO att han är bra för dig. Du ser ju hur du mår av det? Att du är orolig att han ska sprida saker och hemligheter? Så känns det aldrig med människor som är BRA för en. Du behöver helt enkelt hitta någon att prata med som inte är ett äckel.
Men grejen är att jag är orolig att om jag berättar vissa saker för nån i personalen så kommer den berätta vidare till läkaren och mina föräldrar. Så dom som SKA vara bra gör ju också sånt. Och allt han vet är inte typ pinsamma bilder utan är den sortens hemligheter också.
 
Han är inte bra. Du vet det innerst inne tror jag eftersom du skrivit här.
Du är stark, modig och klok fortfarande. Det största problemet är att han har lurat dig. Det är många, många som blir groomade och lurade in i sådana här "relationer". Det spelar ingen roll att man är smartaste personen på jorden. Det är så manipulation fungerar.

Jag har blivit manipulerad in i ett fruktansvärt "förhållande" där jag tillät helt sjuka saker från människan jag trodde var snäll och härlig och perfekt. Det hade förmodligen fortsatt i den spiralen tills jag inte längre var människa utan bara ett skal. Jag hade tur och det hände en grej som gjorde att allt avslutades abrupt och det tog mig 3 år innan jag började förstå hur helt sinnessjuk situationen jag blev satt i var.
Men jag tror inte någon tycker att jag är korkad eller svag. Tror inte du tycker det heller.
Ja alltså jag vet att vissa saker han gör är dåliga och äckliga och kan vara olagliga. Men det som blir så svårt och jobbigt är att han är bra också så jag kan inte bara tänka bort allt det bra. Så då blir det som inatt att jag hade bestämt mig att inte skrivs och skrev inte på hela dagen men sen blev det ändå för visste ingen annan som jag kunde prata med just då.
 
Ja alltså jag vet att vissa saker han gör är dåliga och äckliga och kan vara olagliga. Men det som blir så svårt och jobbigt är att han är bra också så jag kan inte bara tänka bort allt det bra. Så då blir det som inatt att jag hade bestämt mig att inte skrivs och skrev inte på hela dagen men sen blev det ändå för visste ingen annan som jag kunde prata med just då.
Om du hade någon annan att prata med, som bara var snäll och inte hade det där äckliga och dumma, hade du slutat skriva med honom då?
 
Ja om det var nån som fattade vad jag menade och så och som inte skulle berätta vidare så skulle jag nog det

Kan du testa någon av dessa nästa gång? Finns massa chattjänster, blant annat flera specifikt för ätstörningar, de kommer helt säkert kunna förstå hur du har det. Och de känner inte dig eller dina läkare eller föräldar, så de kan inte berätta vidare - jag tror inte ens de får berätta utan ditt samtycke, utan det brukar vara strikt tystnadsplikt på vad folk berättar här.

Mycket säkrare än att prata med honom, och värd ett försök eller hur..?

https://www.umo.se/att-ta-hjalp/hit-kan-du-ringa-maila-eller-chatta/hjalp-om-du-mar-daligt/
 
EmmaFilippa, vet du vad? Den här mannen du chattar med, han pratar egentligen inte med dig, den friska, starka, modiga och livsglada tjejen med allt roligt framför sig. Han pratar med ditt inre monster och säger allt som han vet att det vill höra, för han vill att det ska fortsätta vara starkt och ha kontrollen över dig. Det är nämligen bara så han kan ha kontroll över dig, för den friska delen av dig skulle inte vilja ha någon kontakt med honom.

Jag förstår att du tycker att dina föräldrar och vårdpersonalen lägger sig i ditt liv för mycket nu och inte låter dig ha något privatliv, men den här mannen gör faktiskt precis likadant, fast ännu värre. Målet för de förstnämnda är att du ska bli frisk, men mannens mål är att du ska fortsätta vara sjuk.
 
Kan du testa någon av dessa nästa gång? Finns massa chattjänster, blant annat flera specifikt för ätstörningar, de kommer helt säkert kunna förstå hur du har det. Och de känner inte dig eller dina läkare eller föräldar, så de kan inte berätta vidare - jag tror inte ens de får berätta utan ditt samtycke, utan det brukar vara strikt tystnadsplikt på vad folk berättar här.

Mycket säkrare än att prata med honom, och värd ett försök eller hur..?

https://www.umo.se/att-ta-hjalp/hit-kan-du-ringa-maila-eller-chatta/hjalp-om-du-mar-daligt/
Jag har inte kollat på alla men dom flesta såna chattställen har inte öppet på natten
 
Kollade lite snabbt och den där jourhavande medmänniska kan man ringa till om natten iaf, även om deras chatt inte är uppe varje natt. Kan säkert finnas flera, eller om du vill så kan du ju skriva här och fråga om någon är vaken.
 
Kollade lite snabbt och den där jourhavande medmänniska kan man ringa till om natten iaf, även om deras chatt inte är uppe varje natt. Kan säkert finnas flera, eller om du vill så kan du ju skriva här och fråga om någon är vaken.
Det finns ju flera Buke-medlemmar som bor i andra länder och som därför också är vakna när det är natt här.

Och så finns det nattjobbande medlemmar, folk som inte kan sova osv. Nån är väl alltid här.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 065
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 226
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 501

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp