Om hästars hud och känslighet

Lager

Trådstartare
Från galoppsporten - men väldigt relevant även för ryttare inom övriga discipliner! Hur små hjälper som behövs för att inverka.

"For those who think horses don't feel pain as we do - you could be right. They may feel far more. Australian TV programme 'Catalyst' asked vet pathologist Dr. Lydia Tong to look at the differences between horse and human skin, something that has surprisingly never been studied before. She found the epidermis (the outer layer of the skin) is thinner in horses and they have a higher density of 'pain sensing' nerve endings than we do. So what happens to the great whip debate now I wonder?

This information was revealed as part of an interesting film looking at the use of the whip in racing and is well worth a watch. Professor Paul McGreevy is also interviewed here, who has authored a number of studies analysing use of the whip in racing. The information about the horse's skin starts around 12.30."

https://www.abc.net.au/catalyst/horse-whip/11015810


1596112009249.png


https://www.equinebehaviourist.co.u...pCVhBeMV9w1BUiqarrYR39iPPEp6uQkv83hcRd9GGzMdY
 
Kan hästars hud vara tunnare för att det även har massa päls utanpå?
Vi människor hade en gång i tiden också päls men den har försvunnit med tiden mer och mer.
Kan det påverka månne?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Företag We are located on the north side of Lake Balaton. Surrounded by hills and vineyards, we have access to excellent trails and even better...
Svar
0
· Visningar
201
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
171
Senast: 95johsv
·
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
582
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 604
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp