Om hunden dör

Sv: Om hunden dör

lady_vip skrev:
Sen är det ju så att i grunden så är en hund ett ARBETSREDSKAP, inget gulligt sällskap- något man behöver i sitt dagliga liv.

//E

En sanning med modifikation, då många inte har en arbetande hund ..
 
Sv: Om hunden dör

Nej nej, men vad jag vill få fram är ju att man inte enbart kan se en hund som nåt snuttepluttigt djur, vissa behöver dem faktiskt på ett helt annat sätt än vanliga "Svensson".

Det vet ju du, man vill ju inte stå utan jakthund tex när den gamla går bort, oftast skaffar man en ny och har den injagad och färdig när den gamla börjar bli skruttig ;)

Det är så man ska göra med männen också :angel:

//E
 
Sv: Om hunden dör

:D
Jo vi har ju skaffat ungtiken i vintras just därför..
Gubben börjar ju bli lite till åren, så när hon är "färdig" så kan ha få gå i pension och sköta eftersöken bara.
Som det är nu så jagar han hela dagarna + sköter eftersöken om det blir några, eftersom han är enda eftersökshunden här, vilket sliter en hel del på honom :crazy:

Sedan kommer vi ju naturligtvis att spara en hanvalp efter honom när det blir sådana småtussar :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 827
Senast: LaMagia
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
629
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
632
Senast: Nordthor
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 623
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp