Om inte tävling fanns.

Skulle ni hålla på med hästar om inte tävling med häst skulle finnas kvar?

Ja, absolut! Annars borde jag lagt av för länge sedan då jag inte tävlar.
För mig är det roliga träningen, att utvecklas. Och det går ju fint att göra utan tävling. Jag upplever inte att min inlärningskurva/prestation hämmas av att jag inte tävlar om jag jämför mig med övriga som rider för samma tränare och tävlar.
Ibland rider jag program på träning. Det kan ju vara bra att checka av att man kan göra saker på given plats etc.
 
Ja, jag tävlar inte så mycket och bara fälttävlan. Skulle fortsätta träna alla grenar ändå även om jag antagligen skulle sakna våra tävlingsdagar.
 
Ja nu på äldre dar, men när jag var yngre så Nej!
Samma här! Backa bandet sisådär 20-25 år så hade mitt svar varit att jag inte kan tänka mig att ha häst utan att tävla. Men det är över 20 år sedan jag tävlade senast och hästarna finns kvar fortfarande. Jag snöade in på avelsbiten istället och har behållit en ridhäst till mig som sjukgymnast - promenadrider när tid och lust finns...
 
Ja jag tävlar inte, har varken tid eller intresse för det och förstår inte alls grejen att packa och resa och vara borta en hel dag för en tävling när man kan rida utan tävling.
 
Ja, absolut! Har haft perioder med uppehåll från tävling under hela mitt ”hästliv” och det påverkar inte huruvida jag tycker det är roligt med hästar eller inte. Älskar att träna och utvecklas, men visst är det roligt med tävling för att checka av vad träningen gett och för att ha ett mål med träningen.
 
Jag tävlade massor i yngre år men har inte gjort det sen 20 år, känner inte att tävling i sak är mitt driv alls. Jag hade dock inte haft häst bara att rida ut på, jag vill utvecklas som ryttare och vidareutbilda hästarna parallellt, så har alltid ridit för tränare regelbundet och till 99% har jag (och gör) ridit för tränare en gång/vecka kontinuerligt/rider kurser osv.
Senaste åren har jag även åkt iväg nån gång/år någon vecka och tränat på olika platser i världen på olika hästar. Superkul och lärorikt och motiverande.

Jag hade tappat motivering utan upplägget, och tycker om och behöver ha ett fokus och ett mål vilket jag har iom träning. Bara rida ut /umgås med hästar räcker inte riktigt för mig, ffa inte i kombo med vad det kostar att ha häst.
 
Njae, jag tror inte det. Jag älskar mina hästar (även den lilla som inte tävlar längre) men tävling är liksom kvittot för allt arbete och belöningen för allt slit. Skulle jag inte tävla häst skulle jag förmodligen vara mer hardcore i hundtränandet istället och tävla där. Och fanns inte heller hundträning skulle jag förmodligen hålla på med dans och satsa på det.
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 897
Senast: mars
·
  • Artikel
Hästnyheter Varför inte planera vilka tävlingar du vill hålla koll på nästa år nu när 2023 går mot sitt slut? Här får du hjälp med en lista över...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Just nu florerar smittsamma sjukdomar på flera håll i landet. Det är allas vårt ansvar att hålla våra hästar friska och det är viktigt...
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 734
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp