Om jag bara vill klippa topparna..

Jag tycker sällan att ”klippa topparna” tar kortare tid än att klippa en hel frisyr. Tror det kostar ca 500kr här. Vilket absolut är helt okej pris, men jag väljer att klippa mig själv då jag nästan alltid blir besviken hos frisören oavsett om jag har med bild, om jag ger tydliga instruktioner eller fria händer. Sist bad jag frisören att klippa bort allt slitet, slutade med att jag ändå fick klippa hemma själv för att frisören bara tog yttersta kanten trots att jag sa att hon kan behöva klippa bort ordentligt på längden för att få bort det slitna. Efter det gick jag och köpte en frisörsax och klipper själv.
 
Sist jag klippte mig, kan det ha varit 3 år sedan, var jag på en flådig salong i Åkersberga, frisören frågade om det var OK med en elev, jag svarade ja, kunde inte föreställa mig att någon kunde vara så inkompetent.
Jag instruerade att det skulle vara kort o ojämnt, som en vägskylt för industriområde, hon blev ett stort frågetecken, försökte med klipp som Mari Fredriksson/Annie Lennox, frågetecknet växte o ordinarie personal hade försvunnit.

Numera räcker håret ca 10 cm nedanför nyckelbenen o ja fasar för att klippa mig igen. Kortare hår är bekvämare, men mitt hår är ganska vackert (väldigt tjockt). Grå/rågblont o topparna är lätt lockiga o typ mahogny/kopparfärgade, blir ganska effektfullt när jag snurrar runt det till en knut o låter lockarna välla ut ovanför hårklämman.
Jag förstår nog inte hur du menar med kort och ojämt som en vägskylt för ett industriområde?
g5.png
 
Min frisör tar 490kr för en timme, inkl tvätt och styling. Jag har innan varit ”frisör-motståndare” då jag tyckt det varit dyrt, ovärt och jag har väldigt bra hår som knappts slits. Dessutom avskyr jag att bli pillad i håret.
Men sen jag började gå till denna är jag helt omvänd! Har klippt mig tre gånger på ett halvår :o (vilket är normalt men sjukt för mig) Älskar att gå till frisören nu och räknar nästan dagarna tills jag får få dit igen :love:
Hon är nog helt normalduktig på att klippa men det viktigaste är att hon inte babblar en massa! Jag sitter och dricker mitt kaffe och tittar på när hon klipper och det är helt ljuvligt :love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ För två veckor sedan var jag hos frisören för att slinga min utväxt, och betalade en hutlös summa för detta. Jag tycker att de har gjort...
2
Svar
21
· Visningar
1 274
Senast: Sassy
·
Kläder & Bli fin Efter avslutad cancerbehandling håller håret på att växa ut. Jag var hos herrfrisör för uppklippning i början men nu börjar det bli...
Svar
11
· Visningar
1 198
Senast: Gnist
·
Trädgård & Växter Snart är det vår, och med våren kommer gräsklippningen igång. Vi hade en robot förra året, men den orkade inte med hela gräsmattan. Vi...
Svar
18
· Visningar
675
Senast: Pegasus63
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp