Om jag bara vill klippa topparna..

Barbabelle

Trådstartare
och bara det behövs det som är mest nött alltså. Vad tycker ni är rimligt att betala för det hos en frisör?
 
och bara det behövs det som är mest nött alltså. Vad tycker ni är rimligt att betala för det hos en frisör?
Det blir väl samma pris som för en vanlig klipp skulle jag tro? De går ju igenom hela håret.
Rimligt beror ju lite på var du bor. Min väninna i annan stad tycker att 700 är väldigt rimligt. Där jag bor tycker man 250-400 kr är rimligt.
Vill du betala mindre, boka en traineetimme, de brukar ha reducerade priser.
 
Jag är fruktansvärt dålig på att ta mig till frisör men runt 500kr för en klippning.

Flera salonger har ju trainee där det kan bli lite billigare.

Jag klipper mig sällan (1 -2 ggr/år) för mig känns allt dyrt för det är verkligen inte något jag vill lägga pengar på.

Sen är jag alltid supernöjd när jag går därifrån. På något ställe kom jag undan med topparna för 300kr men det var ett tag sedan.
 
Jag betalade senast 390:- för det och tyckte det var rena rånet. Ingen frisör 'måste gå igenom hela håret' om en kommer in och säger 'jag vill bara klippa topparna', däremot är frisörerna jäkligt pigga på att dra fram plattång och allsköns sprayer trots att man har nytvättat hår, rakt hår, och bara låtit klippa bort 2 cm rakt av.

Jag tycker att rimligt pris borde vara 150-200 kr. Inte mer än så. Men den taxan existerar inte. Det är fasen billigare att gå till tandläkaren än till frisören.
 
Jag betalade senast 390:- för det och tyckte det var rena rånet. Ingen frisör 'måste gå igenom hela håret' om en kommer in och säger 'jag vill bara klippa topparna', däremot är frisörerna jäkligt pigga på att dra fram plattång och allsköns sprayer trots att man har nytvättat hår, rakt hår, och bara låtit klippa bort 2 cm rakt av.

Jag tycker att rimligt pris borde vara 150-200 kr. Inte mer än så. Men den taxan existerar inte. Det är fasen billigare att gå till tandläkaren än till frisören.

Det beror på vad man har för hår. Mitt är tjockt och lockigt. Fungerar inte att bara klippa rakt av 😅
Tycker de ska ha betalt för den tid det tar.
 
Det beror på vad man har för hår. Mitt är tjockt och lockigt. Fungerar inte att bara klippa rakt av 😅
Tycker de ska ha betalt för den tid det tar.
Ja men naturligtvis. Jag som inte har en enda frivillig böj på håret hade bara önskemål om klipp rakt av i längder på ca 2 cm, inget mer. Trots detta dras plattång fram, och trots att jag säger "inget fix" så är det ett jädra kammande och finlir bakom huvudet på mig. Det hade kunnat ta 5 minuter max, nu tog det 15 minuter och kostade 390 pickadollar. Det känns som att det alltid dras ut på tiden.
 
Jag betalar 300:-. Klipper mig i en medelstor stad på en salong och har håret i olika längder.
Har tjockt och halvlångt hår.
 
Jag betalar 425kr för min klippning. Jag får den lite billigare eftersom jag tvättar håret hemma (min nacke fixar inte att ligga bakåtlutad mot något hårt). Hon är skitduktig och har gått massor av vidareutbildningar efter frisörskolan så jag tycker hon egentligen är för billig men det skulle nog inte funka att vara dyrare här i byhåla. Hon är minst lika duktig som Hairteam i Uppsala där jag klippte mig när jag pluggade.

Dessutom har jag känt henne hela hennes liv, hennes mamma var min barnflicka när jag var liten :rofl:
 
Min frisör har precis höjt priset till ca 400:- en "vanlig damklippning".
Jag klipper oftast bara topparna men jag gillar extrafixet som min frisör alltid ger med huvudmassage, uppsättning om man vill det, plattång eller locktång. Tycker det är värt det eftersom jag gillar när man håller på med mitt hår. :D
 
Jag betalade senast 390:- för det och tyckte det var rena rånet. Ingen frisör 'måste gå igenom hela håret' om en kommer in och säger 'jag vill bara klippa topparna', däremot är frisörerna jäkligt pigga på att dra fram plattång och allsköns sprayer trots att man har nytvättat hår, rakt hår, och bara låtit klippa bort 2 cm rakt av.

Jag tycker att rimligt pris borde vara 150-200 kr. Inte mer än så. Men den taxan existerar inte. Det är fasen billigare att gå till tandläkaren än till frisören.
Har du testat en herrfrisör? De borde kunna fixa det till det priset.
Ett par herrfrisörer i mitt område tar 150 kr för en klipp och har bara drop-in. Tar ca 5 minuter. Kolla upp hur det ser ut hos dig.
 
Har du testat en herrfrisör? De borde kunna fixa det till det priset.
Ett par herrfrisörer i mitt område tar 150 kr för en klipp och har bara drop-in. Tar ca 5 minuter. Kolla upp hur det ser ut hos dig.
Jag har axellångt hår och går normalt till en annan salong i samband med färgning/slingor men den här gången ville jag bara klippa de där ynka centimetrarna innan jul och gick in på en dropin på stan. Definitivt ovärt de pengarna, så jag håller mig nog till klippning på 'min' salong i fortsättningen i samband med annat. Och behöver jag klipp däremellan så får jag be någon vän göra det. 👍
 
Ja men naturligtvis. Jag som inte har en enda frivillig böj på håret hade bara önskemål om klipp rakt av i längder på ca 2 cm, inget mer. Trots detta dras plattång fram, och trots att jag säger "inget fix" så är det ett jädra kammande och finlir bakom huvudet på mig. Det hade kunnat ta 5 minuter max, nu tog det 15 minuter och kostade 390 pickadollar. Det känns som att det alltid dras ut på tiden.
Jag hade likadant hår som du, så jag tog fram saxen och sa till min man -Klipp! Sen kanske jag fick jämna till lite fram , men det var ok.
 
Jag hade likadant hår som du, så jag tog fram saxen och sa till min man -Klipp! Sen kanske jag fick jämna till lite fram , men det var ok.

Jag köpte en effileringssax för ett tag sedan och använder till luggen. Eftersom den inte klipper rakt av så gör det inget om klippningen inte blir perfekt.
 
Ptja med tanke på att även frisören ska ha en vit lön, betala lokalhyra, material osv så tycker jag väl att en kan betala vad det kostar. Är inte så intresserad av att sponsra svartarbete så även om jag kan få klippt för en hundring går jag hellre till en seriös aktör och betalar runt 400 kr oavsett jag toppar, klipper frisyr eller får extrafix som tex när jag ville få håret lockat inför en julfest i anslutning till min frisörtid...

Annars kan en ju göra som tråden redan tagit upp, be en vän/partner klippa eller klippa sig själv. Det är ju ingen rättighet att få gå till utbildad frisör så det är ju en lyxvara.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ För två veckor sedan var jag hos frisören för att slinga min utväxt, och betalade en hutlös summa för detta. Jag tycker att de har gjort...
2
Svar
21
· Visningar
1 306
Senast: Sassy
·
Kläder & Bli fin Efter avslutad cancerbehandling håller håret på att växa ut. Jag var hos herrfrisör för uppklippning i början men nu börjar det bli...
Svar
11
· Visningar
1 213
Senast: Gnist
·
Trädgård & Växter Snart är det vår, och med våren kommer gräsklippningen igång. Vi hade en robot förra året, men den orkade inte med hela gräsmattan. Vi...
Svar
18
· Visningar
705
Senast: Pegasus63
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
306
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp