”Om jag inte bodde i Sverige skulle jag bo i...”

London är både svindyrt och svårt att hitta ställen med bra standard skulle jag säga. Två av mina vänner bor där nere, och de betalar lika mycket för ett rum i delad lägenhet (alltså delat badrum & kök) typ 45 min från centrum som man får göra för en trea 15 min från centrum här uppe i Glasgow. Rum med ok standard & läge kostar ofta runt £6-800 i månaden såvitt jag har sett, och det är tyvärr väldigt sällan som lönerna möjliggör att ha ett helt boende ensam.

Taggar @Stefffie som säkert kan bekräfta/dementera min info samt ge dig en massa fler tips! :D

Bekräftat!
Jag bor billigt då det är en medveten strategi för att kunna spara mer pengar - jag betalar £600 I månaden för att bo med tre andra i Camberwell (c 20-50 min till centralt beroende på värt du ska, tåg eller buss samt trafik situ), plus räkningar.
Min lägenhet är helt ok, men det är inte svensk standard. För svensk standard får du nog räkna med att betala isf £900 I månaden, och vill du hyra egen lägenhet skulle jag ge riktmärke på runt £1200 (ej svensk standard)

Lön - jag har kompis som bara tjänar £20k, och hon får det att gå runt, men har billig hyra på £500 och vänder på varje krona. Jag tjänade 31k på mitt första jobb och hade inga besvär med att få det att gå runt.

Den största flatsharing website är spareroom.co.uk - Den kan ge dig ett hum om hur marknaden ser ut!
Marknaden är skit, men jag har bott i London i 6 år, så något är det ju med stan ;) ....
 
Sedan jag var i Tanzania som barn, har jag lekt med tanken på att göra ungefär samma sak som vuxen. Men då pratar vi om max ett halvår.

Att BO i Tanzania och bli som en del av landet, integrerad och på sikt medborgare, det kan jag verkligen inte se mig i.

Jag känner att det är lätt att förväxla en vistelse som någon sorts gäst, med att faktiskt bo.
 
Nähä, är det en ö... ;) Jo, jag har varit där och det är därför jag vet att jag skulle kunna tänka mig att bo där.
En kompis till mig bor på Kauai sedan några år tillbaka. Han kommer från Montana egentligen och har bott i San Francisco i många år - men jag tvivlar på att han någonsin kommer att flytta från Kauai! Fast han sysslar mycket med kanot/rodd, vilket är stort där.
 
Cornwall (och även Devon) är ljuvliga platser, åtminstone när det inte regnar. Tyvärr börjar det bli väl mycket folk där och i Cornwall blir man ju en Emmet..... Fast det kan man stå ut med ;-)
 
Skåne eller Gotland. :angel: Bägge känns väldigt exotiska. ;)

Väldigt intressant tråd det här, jag inser att jag har noll koll på världen. Vet bara att jag inte pallar med spansk mat, så kanske att jag skulle överleva i Italien? Eller skulle jag bli galen på människorna då kanske? Hm...

Annars låter Irland eller Storbritannien trevligt, tänker då att hästarna kan gå ute och äta gräs längre perioder. Gillar miljöerna i Free Rein, så kan jag tänka mig att ha det (minus snön, men den är kanske ovanlig?).

Summa summarum: nånstans med riktigt bra matkultur, där hästarna har det bra och jag slipper snö (ni hör ju, det blir ju Skåne. ;) ).
 
Hade jag sluppit det faktum att det låg i USA så hade jag velat bo i Montana.

30446
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Så. Jag och partnern har äntligen fasta jobb båda två, vet hur och vart vi vill bo osv. Vi är otroligt överens om allt ifrån storlek på...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 159
Senast: Red_Chili
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 671
Senast: lundsbo
·
Fritid Vi ska ha Sverige-semester i år som börjar i Norrköping och sen har vi två nätter att ta oss till Torekov - vad har ni för guldkorn/tips...
Svar
8
· Visningar
587
Senast: Tajger
·
Hemmet Jag har gjort det nu, satt igång processen att köpa hus. Jag hade mäklaren här idag i en och en halv timme, lång tid för min lilla...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 166
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp