Bukefalos 28 år!

Om jag skulle byta ras..

Gnist

Trådstartare
Vilken ras tror ni då skulle passa mig?

De flesta här inne har nog rätt bra koll på vad för hundmänniska jag är tror jag, så det bör kunna komma in kvalificerade ideér och åsikter :D
 
Sv: Om jag skulle byta ras..

Det beror ju lite på, men eftersom jag antar att hela hundhållningen ska fortsätta snurra kring jakt så föreslår jag en jaktgolden som kan håva in fångsten!;)
 
Sv: Om jag skulle byta ras..

Glöm jakten ( :eek: ) och se på alla raser som kan tänkas passa in till mig som person ;)
 
Sv: Om jag skulle byta ras..

Skulle lätt kunna se dig med en långhårig weimaraner :love:
Om det ska vara en mindre hund skulle jag kanske välja en cairnterrier åt dig. Eller en sån som jag har, en dsg.
 
Sv: Om jag skulle byta ras..

Glöm jakten ( :eek: ) och se på alla raser som kan tänkas passa in till mig som person ;)

En Liten Yorkshire Terrier på knappa kilot, som du kan sitta och borsta på varje dag och byta rosetter på. Inte glömma väskan till den också!:angel:











:rofl:

Tillåt mig att återkomma, ska fundera på ett lite mer seriöst rasförslag;)
 
Sv: Om jag skulle byta ras..

Du verkar ha tålamod och en rejäl dos humor så varför inte en tibetansk terrier?;) Dessutom är du ju härdad med päls.
 
Sv: Om jag skulle byta ras..

Ah, pling! Jag har väll aldrig sagt att jag är kvicktänkt.:D

Hmm, som person, hmm..

Jag ser en käck allroundhund åt det tuffare hållet framför mig, så jag får föreslå irländsk terrier och airedaleterrier.:)

Det är något jag faktiskt själv vill ha i framtiden, jättehärliga raser!
 
Sv: Om jag skulle byta ras..

byta ras är något jag också funderar skarpt på.

Min du är ju en smart och vettig människa som kan få "utsvävande" människor på bättre tankar. Du är nog ganska kvick också... såå jag skulle nog lägga min kulor hos en golden eller kanske en stabil och glad labrador?? :P


jag själv har tänkt gå från beagle och lägga till en bearded collie, galen och glad, som för att ha en like kanske.. :P
 
Sv: Om jag skulle byta ras..

:D Labbar har jag redan haft 2 av i mitt liv, så kom med fler förslag :)
 
Sv: Om jag skulle byta ras..

Självklart ska du ha en långhårig golvmopp som är lättlärd och gillar att hänga med på allt!

Bichon havanais :love:, eller om du vill ha ännu längre päls så Lhasa apso.
Eller varför inte en liten vavva?
 
Sv: Om jag skulle byta ras..

Ah, pling! Jag har väll aldrig sagt att jag är kvicktänkt.:D

Hmm, som person, hmm..

Jag ser en käck allroundhund åt det tuffare hållet framför mig, så jag får föreslå irländsk terrier och airedaleterrier.:)

Det är något jag faktiskt själv vill ha i framtiden, jättehärliga raser!

Jag skulle också kunna se Gnist med en irländsk terrier!
 
Sv: Om jag skulle byta ras..

En Liten Yorkshire Terrier på knappa kilot, som du kan sitta och borsta på varje dag och byta rosetter på. Inte glömma väskan till den också!:angel:
Jag hade nog tänkt mig en nakenfis att bära runt på på de långa skogspromenaderna. :love: Eller varför inte en vavva? Eller en Afgan, är nog praktiskt och bra ute i de barriga skogarna. :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 430
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hallåj folket! Går i funderingar att skaffa vovve under högskolan, och har börjat kolla på raser redan nu. Det jag är inne på är...
Svar
4
· Visningar
1 023
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 530
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 312
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp