”Om jag var man hade det varit mer accepterat”

Ridsporten har gjort Lisen Bratt Fredricson till en stark kvinna.
Det är först nu, när hon sitter vid konferensbord, hon plötsligt fått känna på skillnaden mellan kvinnor och män.
– Om jag hade varit man hade det blivit mer accepterat när jag jobbar och inte hinner hämta på förskolan, säger hon.
 
Men vem har påstått att det är en maskroshistoria??? :confused:
Det är väl därför det blir diskussion.

Jag har alltid läst in lite maskroshistoria i det jag vet om grevagårdens tillkomst. Alltid. ”Self made girl” med folklig förankring och så har hon hur förspänt somhelst som vi är så vana vid vi hästmänniskor.

Angående att hämta ungarna på dagis så är det så att man får en kontakt med de människor som barnen umgås med på dagarna. Den kontakten tror jag även dagispersonalen uppskattar och om vi har två föräldrar i karriären så är det kanske det som hon får kritik för och inte könsbundet. Om den andra föräldern går in och tar mer kontakt med dagis, dvs hämtningar och lämningar, så är det inget problem.

Klassiskt tvåkarriärer-äktenskap-barn-problem.
 
Senast ändrad:
Det är väl därför det blir diskussion.

Jag har alltid läst in lite maskroshistoria i det jag vet om grevagårdens tillkomst. Alltid. ”Self made girl” med folklig förankring och så har hon hur förspänt somhelst som vi är så vana vid vi hästmänniskor.

Angående att hämta ungarna på dagis så är det så att man får en kontakt med de människor som barnen umgås med på dagarna. Den kontakten tror jag även dagispersonalen uppskattar och om vi har två föräldrar i karriären så är det kanske det som hon får kritik för och inte könsbundet. Om den andra föräldern går in och tar mer kontakt med dagis, dvs hämtningar och lämningar, så är det inget problem.

Klassiskt tvåkarriärer-äktenskap-barn-problem.

Förlåt, men det är en helt annan anläggning som heter Grevagården, paret Fredricsons heter Grevlundagården. Har sett att det blivit fel någon annanstans i tråden också.
 
Det är väl därför det blir diskussion.

Jag har alltid läst in lite maskroshistoria i det jag vet om grevagårdens tillkomst. Alltid. ”Self made girl” med folklig förankring och så har hon hur förspänt somhelst som vi är så vana vid vi hästmänniskor.

Angående att hämta ungarna på dagis så är det så att man får en kontakt med de människor som barnen umgås med på dagarna. Den kontakten tror jag även dagispersonalen uppskattar och om vi har två föräldrar i karriären så är det kanske det som hon får kritik för och inte könsbundet. Om den andra föräldern går in och tar mer kontakt med dagis, dvs hämtningar och lämningar, så är det inget problem.

Klassiskt tvåkarriärer-äktenskap-barn-problem.
Fast bara för att du och några andra läser in sånt som aldrig hänt eller skrivits om så finns det ju ingen anledning att sabla ner en person som görs här i tråden och nu är det ju artikeln där Lisen delar med sig av sin erfarenhet som yrkesarbetande småbarnsförälder och företagare det handlar om, en erfarenhet hon delar med väldigt många andra kvinnor, att andra dömer henne hårdare för att hon är kvinna. Ergo, exakt vad som många som skriver här gör!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson kommer till Westcoast Equestrian Week för att göra sin första tävlingsstart sedan olyckan på Stockholm stadion. Han tar...
Svar
0
· Visningar
323
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Lisen Bratt Fredricson har gjort mycket för ridsportens utveckling och har ett öga för att hitta guldhästar. Om det och mycket mer...
Svar
0
· Visningar
598
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Idag känner jag mig så otillräcklig. Otillräcklig på jobbet, som fru, som mamma och mest av allt som matte. Det känns som om jag skulle...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 771
  • Artikel
Dagbok Igår hade jag en jobbig kväll av div anledningar. Hade massor att göra men hjärnan löpte amok och med den kom ångesten. Började fundera...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp