om jobbsökande och att inte vara den som efterfrågas...

Jag brukar tänka att det kan vara värt att skicka en ansökan eller ringa, även om man känner sig lite osäker. Och sen på en eventuell intervju se till att man försöker stämma av lite mer kring tempo osv. Man kan ju alltid tacka nej också, det ska man inte glömma!

Är ju verkligen inte alltid som texten i annonsen stämmer med vad de egentligen vill ha eller behöver. Se till att vara rak och tydlig med vem du är! Kan ju även finnas utrymme för justerad tjänst om de fattar tycke för dig. För mig låter det som att det finns många jobb där du hade varit toppen :) har haft kollegor som haft den typen av jobb som du efterfrågar, främst som jobbat med testning / kvalitetskontroll på utvecklingsavdelningar eller inom produktionskontroll. Kanske kan vara något! Lycka till 😊
 
Jag vet att man kan (och bör) söka jobb man inte nödvändigtvis uppfyller alla kriterier för. Men faktum är att jag i många fall blir avskräckt när jag läser annonserna. Jag vet ju att jag är en bra anställd, men ett jobb med högt tempo skulle nog riskera att knäcka mig rätt fort. Så nånstans känns det ju rätt onödigt att söka jobb som jag får för mig inte kommer funka för mig.

Just vad högt tempo innebär är så himla olika från jobb till jobb, så det tycker inte jag att du ska låsa dig vid utan att ha varit på intervju och fått en känsla för vad högt tempo är för just det företaget.
Jag tyckte att vi hade ett rätt högt (men fullt hanterbart) tempo på jobbet tidigare, nu när jag är ensam på tre tjänster är tempot riktigt högt (och knappt hanterbart. Ber till gud om att få in en vikarie snart..).
På andra tjänster jag haft har jag tyckt att det varit ett lågt tempo, medan jag vid intervjun blivit förvarnad för att tempot är högt.
 
Just vad högt tempo innebär är så himla olika från jobb till jobb, så det tycker inte jag att du ska låsa dig vid utan att ha varit på intervju och fått en känsla för vad högt tempo är för just det företaget.
Jag tyckte att vi hade ett rätt högt (men fullt hanterbart) tempo på jobbet tidigare, nu när jag är ensam på tre tjänster är tempot riktigt högt (och knappt hanterbart. Ber till gud om att få in en vikarie snart..).
På andra tjänster jag haft har jag tyckt att det varit ett lågt tempo, medan jag vid intervjun blivit förvarnad för att tempot är högt.

Ja, det har med "hogt tempo" ar verkligen nagot som ar subjektivt. Jag jobbar som konsult och kommer in pa en hel del olika foretag pa sa satt, och mer eller mindre alla stallen sager att tempot ar hogt - for en del verkar det betyda att man har ungefar lagom arbetsuppgifter for att fylla upp en 8 timmars arbetsdag med fika och lunchpauser, for en annan betyder det 12/13 timmar med korta pauser, om ens nagra.
 
Okej då var det ju en ännu märkligare rekommendation.
Jasså, jämfört när jag jobbat inom privatsektor tycker jag att det stämmer väl in med det TS frågar efter. Där jag jobbar går utvecklingen långsamt, man förväntas inte vara hungrig och ambitiös, dvs klättra och kasta sig efter projekt. Istället premieras de som gör som chefen säger och inte ställer får många jobbiga frågor. Rasterna är huggna i sten och övertid premieras inte. Där jag jobbade inom privat sektor skulle man hela tiden ligga i framkant på utvecklingen leta nya lösningar, ingen gick hem om man inte jobbat minst 10 timmar och man tog i stort sett inga raster, åt lunchen vid tangentbordet.
 
Just vad högt tempo innebär är så himla olika från jobb till jobb, så det tycker inte jag att du ska låsa dig vid utan att ha varit på intervju och fått en känsla för vad högt tempo är för just det företaget.
Jag tyckte att vi hade ett rätt högt (men fullt hanterbart) tempo på jobbet tidigare, nu när jag är ensam på tre tjänster är tempot riktigt högt (och knappt hanterbart. Ber till gud om att få in en vikarie snart..).
På andra tjänster jag haft har jag tyckt att det varit ett lågt tempo, medan jag vid intervjun blivit förvarnad för att tempot är högt.
Haha, verkligen! När jag började så fick jag höra just det - att det var högt tempo och att det var fysiskt krävande osv. Själv var jag mest fascinerad över hur mycket energi jag hade kvar i slutet av arbetsdagen jämfört med när jag jobbade i stall :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp