Bukefalos 28 år!

Om lastningsproblem.

Sv: Om lastningsproblem.

Haha, snyggt med hunden där med!
Påminner mig om när jag såg en liknande bil med öppet flak i Sydafrika. På släpet stod en kille med två hästar i grimma och grimmskaft. Kändes inte helt stabilt men sydafrikanerna förklarade att om en häst inte vill gå in i transport så är det enklare att göra så, för det är mer narturligt för dem...
Jag skulle dock inte vilja vara den som ska stå där bak med hästarna...
 
Sv: Om lastningsproblem.

Ja, den är skön :p
Coolast tycker jag nästan bakbensstyrkan är. Hur sjukt stark måste den inte vara för att kunna göra ett så kontrollerat upphopp? :d
 
Sv: Om lastningsproblem.

Tycker inte det ser tokigt ut. I länder där det kan vara svårt att få tag i en ordentlig hästtransport är lastbilsflak med staket runt ofta den lättaste lösningen. Har sett samma sak i Indien vid transport av hästar. Ofta är då alternativen antingen att man transporterar hästarna till fots, eller på lastbilsflak, är det långt är det helt klart skönare för hästarna att slippa gå hela vägen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Här livesänds norska mästerskapen i helgen. Kval fredag-lördag och de 16 bästa till final på söndag. Väldigt bra speaker...
Svar
10
· Visningar
805
Senast: Migo
·
Avel Fler som följer fölauktionerna hos SWB? Har själv inte hunnit att kolla in kollektionen i ännu mer än lite flyktigt men stammässigt ser...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 852
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Radannons Hej! Jag är verkligen ingen expert på islandshästar men ville ändå bara tipsa om en unik och spännande auktion som jag såg på Budi...
Svar
0
· Visningar
847
Senast: Daniel08
·
Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
600

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp