Om man får drömma lite .. 😊

En mille är ju inte jättemycket pengar, missförstå mig rätt. Men jag hade nog köpt en häst, skaffat en pool och sen investerat resten.
 
Jag skulle bygga ut huset och passa på att lägga tak med solceller.

Eller ..
Köpa en trevlig inriden ponny till dottern och prova ut en riktigt bra sadel .
Köpa in stallströ så vi klarar oss i flera år framöver.
Ta ut kvarvarande lägstanivådagarna och vara hemma med barnen en extra månad varje sommar i tre år.
Installera braskamin.
Ta in folk att tapetsera om både sovrum och vardagsrum.
Ordna ny sand till ridbanan.
Lämna in hästtransporten för väggbyte istället för att göra det själv.
Anlita folk för att bygga om i stugan.
...sen har jag ca 500' kvar , de får gå till att amortera av en del av huslånet vilket kommer ge betydligt mer att röra oss med varje månad.

För mig är en miljon mycket pengar och skulle göra skillnad i vårt leverne :)
 
Använda som kontantinsats till något större boende. Har jag en miljon extra kan jag troligtvis få låna resten, hoppas jag.
 
Jag skulle bygga ut huset och passa på att lägga tak med solceller.

Eller ..
Köpa en trevlig inriden ponny till dottern och prova ut en riktigt bra sadel .
Köpa in stallströ så vi klarar oss i flera år framöver.
Ta ut kvarvarande lägstanivådagarna och vara hemma med barnen en extra månad varje sommar i tre år.
Installera braskamin.
Ta in folk att tapetsera om både sovrum och vardagsrum.
Ordna ny sand till ridbanan.
Lämna in hästtransporten för väggbyte istället för att göra det själv.
Anlita folk för att bygga om i stugan.
...sen har jag ca 500' kvar , de får gå till att amortera av en del av huslånet vilket kommer ge betydligt mer att röra oss med varje månad.

För mig är en miljon mycket pengar och skulle göra skillnad i vårt leverne :)
Klart att det är mycket pengar, men inte så att man kan leva bekymmersfritt resten av livet på bara de pengarna (om man inte är väldigt gammal). Men oavsett hur man använder dem så underlättar det nog livet för de flesta.
 
Hade blivit att
Bygga ny och lite lyxigare ligghall.
Lagt dräneringsrör i ena hagen.
Byggt slungrum/stuga där jag även kan förvara biutrusning och tillverka salva.
Skaffat mig vindkraftverk, solceller och batteri att lagar en del i.

Hade det funnits pengar kvar så skulle det lagts på bina och nyare bil.
 
Vad skulle ni använda pengarna till om ni vann en miljon ? 💰💰💰 😊
Betala av lite på bostadslånet, alternativt lånat upp lägenheten och sen löst ut 20% av sambon så jag äger en större del än jag gör idag. Hade det inte visat sig vara fördelaktigt (tex just nu) hade jag investerat. Kanske hade vi köpt en ny bil.
 
Hade blivit att
Bygga ny och lite lyxigare ligghall.
Lagt dräneringsrör i ena hagen.
Byggt slungrum/stuga där jag även kan förvara biutrusning och tillverka salva.
Skaffat mig vindkraftverk, solceller och batteri att lagar en del i.

Hade det funnits pengar kvar så skulle det lagts på bina och nyare bil.
Stryk batteri som lagrar el. Har ju naturlig höjdskillnad hemma så överskott från vind och sol skulle få leda upp vatten till toppen och blivit energi på vägen ner när sol och vind inte ger något. Detta i något slutet system.
 
En miljon räcker inte så långt idag men jag hade nog tagit ett år för att utveckla mitt måleri, rest till Italien och gått ngn utbildning i klassiskt måleri.

Hade jag fått 10 millar däremot hade jag köpt en större lägenhet. Där räcker inte en miljon någonstans tyvärr
Det räcker en bra bit på vägen som kontantinsats dock! Vårt (i-lands)problem, som redan äger en dyr bostadsrätt i Stockholm, är att vi absolut skulle få låna tillräckligt för att köpa ett skapligt fritidshus men vi behöver ju ha en rejäl kontantinsats då. Som i nuläget till stor del sitter fast i nuvarande boende.
 
Tråkigt nog skulle den miljonen ätas upp fort då jag har mer än så i skulder, skulle inte kunna lyxkonsumera en större summa bara för att. Hade således lagt in allt i bostadslånet, då skulle det bara vara några hundratusen kvar på det.
 
Jag hade gått ner i tid på jobbet. En sådan investering ger mitt barn mer tid med mig och förlänger mitt arbetsliv i framtiden.
Vi hade också renoverat klart huset och sedan tagit beslut om var vi vill leva.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 321
Senast: sthu
·
Hemmet Vi tänkte ha den här tapeten i hallen + ljusgul färg på en stor vägg i samma hall. Bilden är väldigt missvisande mot tapetens egentliga...
Svar
8
· Visningar
655
Kropp & Själ Jag har så mycket tankar, drömmar och idéer. Känns nästan lite jäktigt stundtals att hinna med att göra dessa till verklighet. Men nu...
Svar
0
· Visningar
488
  • Omröstning
Tjatter Ikväll hålls Nobelfesten. De studenter som vann i lotteriet 2022 till att få köpa parbiljetter till Nobelfesten fick betala 8190 kronor...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
9 119
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp