Om man får drömma lite .. 😊

Jag hade köpt en ny (begagnad) bil, gjort klart vår trädgård och investerat resten. Ska även köpa häst så hade kanske ökat den inköpsbudgeten något.
 
Löst ett annat boende. Antagligen bostadsrätt i förening med bra ekonomi och låg avgift med bra läge för jobb och häst så att resekostnader blir låga. Sen när de lånen väl är avbetalda (för en mille kommer inte räcka) och all annan ekonomi är i ordning så skulle det bli en häst till, transport, ny bil osv.
 
Skulle lagt undan pengar till en ny häst (tror inte att jag har tid med fyra i dagsläget) och gjort en ridbana :love:. Kanske lagt grus på galoppslingan också. Renoverat lite mera i huset och puttat in lite i huslånet. Kanske köpt ny bil?
 
Funderat på att sälja nuvarande bil och köpa en elbil.
Betala av csn lånen
Tagit hjälp av en målare att måla om alla väggarna inne.

Sen vet jag inte, behöver egentligen inget mer så skulle nog sparat det mesta till barnen.
 
Som flera redan har nämnt - en miljon är inte så mycket pengar idag. Givetvis beroende på vad man jämför med, men...
Jag skulle väl börja med att betala av mitt CSN-lån och ta bort min checkkredit på företagskontot, totalt ca 30.000 kr.
Det viktigaste jag skulle göra är att renovera och bygga om halva nedervåningen på vårt hus, med kök, tvättstuga, badrum och matrum. Och installera en ny värmepanna.
Utöver det vete katten hur jag skulle prioritera, för på önskelistan finns (utan rangordning) solceller, bättre bil, hus med pool (för att kunna bada året runt - sjukgymnastik...), fixa till i stallet, belysning till paddocken mm... Och ett stort växthus.
 
Jag hade köpt en häst! Och en transport och bra dragbil :) Och så utrustning till hästen.

Visst hade jag kunnat spara det till framtida husrenoveringar och boende, men ... nä, en häst ska det va! :D
 
150' - renovera badrummet
150' - bygga carport
100' - några fönsterbyten, div målning interiört
100' - extra föräldraledighet
500' - spara
 
Belysning till paddocken, satt undan till nästa häst för mig och sonen, byggt en pool!

Saker som vi egentligen är på gång med men ska vara föräldrarlediga först så de ligger lite längre bort i tiden :) prioriterat att betala av bil och husvagnslån nu innan ledigheten vilket faktiskt är väldigt skönt!
 
För att få lite mer kontantinsats till gård. Men säkert också unna mig och sällskap en härlig resa och något annat bara för att liksom.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi tänkte ha den här tapeten i hallen + ljusgul färg på en stor vägg i samma hall. Bilden är väldigt missvisande mot tapetens egentliga...
Svar
8
· Visningar
642
Kropp & Själ Jag har så mycket tankar, drömmar och idéer. Känns nästan lite jäktigt stundtals att hinna med att göra dessa till verklighet. Men nu...
Svar
0
· Visningar
461
  • Omröstning
Tjatter Ikväll hålls Nobelfesten. De studenter som vann i lotteriet 2022 till att få köpa parbiljetter till Nobelfesten fick betala 8190 kronor...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
8 998
Senast: ameo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp