Om man tagit i hackad chilli..

Brukar tvätta händerna med diskmedel, tycker det funkar bättre än tvål.

Sen att inte hacka chillin strax innan man ska ta ur linserna är ju bra så man hinner tvätta händerna flera gånger. Annars blir det spännande att både ta ur men framförallt att sätta i linserna dagen efter 😭 Men det är fascinerande hur snabbt smärtan försvinner om man lyckas få i dem i ögonen.
 
Brukar tvätta händerna med diskmedel, tycker det funkar bättre än tvål.

Sen att inte hacka chillin strax innan man ska ta ur linserna är ju bra så man hinner tvätta händerna flera gånger. Annars blir det spännande att både ta ur men framförallt att sätta i linserna dagen efter 😭 Men det är fascinerande hur snabbt smärtan försvinner om man lyckas få i dem i ögonen.
Ptja det var minst 2h, minst två-tre handtvättar emellan. Ev en dusch med, jag tror i alla fall den var efter..
Bra att du provat att det försvinner snabbt, då behlver jag inte oroa mig 😁.
 
Ptja det var minst 2h, minst två-tre handtvättar emellan. Ev en dusch med, jag tror i alla fall den var efter..
Bra att du provat att det försvinner snabbt, då behlver jag inte oroa mig 😁.

Kanske behövs runt 5 handtvättar eller fler. Färre med diskmedel.

Man "gråter" en väldigt kort stund sen är det över, tårarna verkar neutralisera chillin snabbt. Det svåra är att få in dem i ögat då mina ögon lättare blinkar olämpligt om det är chilli i linsen 😫
 
Kanske behövs runt 5 handtvättar eller fler. Färre med diskmedel.

Man "gråter" en väldigt kort stund sen är det över, tårarna verkar neutralisera chillin snabbt. Det svåra är att få in dem i ögat då mina ögon lättare blinkar olämpligt om det är chilli i linsen 😫
Kan rapportera att linsisättandet var helt okej. Ett snabbt litet snabbt sting bara. Ingen gråt 😁
 

Liknande trådar

Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 126
Senast: mily
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 352
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 246
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp