Om man vill analysera något?

Lycanthrope

Trådstartare
Jag har något jag vill analysera efter något som nog kan vara ganska svårt att hitta. :o Kan inget alls om analyser eller sådär, har ganska mycket av det jag vill analysera. Antar att det är ett särskilt ämne jag funderar på om det finns där i, vet inte vad annars jag ska kalla det.

Vem kontaktar jag? :p
 
Sv: Om man vill analysera något?

analysera vadå? text eller dricksvatten, film eller dna? Du får nog utveckla lite.
 
Sv: Om man vill analysera något?

Jag har något jag vill analysera efter något som nog kan vara ganska svårt att hitta. :o Kan inget alls om analyser eller sådär, har ganska mycket av det jag vill analysera. Antar att det är ett särskilt ämne jag funderar på om det finns där i, vet inte vad annars jag ska kalla det.

Vem kontaktar jag? :p

Labb! Finns lite olika, här är ett utbud:
http://se.alcontrol.com/sites/default/files/Alcontrol/Documents/PDF/SE/Analyskatalog_web_130313.pdf
 
Sv: Om man vill analysera något?

Det är i pulverform, som jag eventuellt misstänker innehåller ett ämne.
 
Sv: Om man vill analysera något?

Tja, är det något rent kemiskt finns ALS i Piteå. Jag använder dem i mitt jobb (geolog) men jag tror de har diverse analystjänster. Det blir nog dyrt dock.
 
Sv: Om man vill analysera något?

Det finns mängder av labb. Ta kontakt med flera och begär offerter :) Alcontrol, Eurofins mfl.. finns nog på eniro.
 
Sv: Om man vill analysera något?

Rolig tråd. Typ "jag har en grej som jag tänkte att någon kanske kunde titta lite på?" :rofl:

Skicka pulvret hit så kan jag undersöka det för en hundring! Jag garanterar att jag åtminstone kan utröna ett par saker som det inte innehåller. :idea:
 
Sv: Om man vill analysera något?

*kl*

En blir ju hemskt nyfiken! :D Är det knark, mjältbrand, lakrits eller askan efter en avliden släkting?
 
Sv: Om man vill analysera något?

askan efter en avliden släkting?

Liiiite OT, men jag drömde en gång att en kemist jag känner analyserade askan efter mig. Hon delade upp ämnena i fina små högar, en med kvicksilver, en med något radioaktivt osv. Jag har ätit så mycket egenodlat, egenplockat och vilt att min kropp nog är rena mineralgruvan. Mycket skojig dröm!
 
Sv: Om man vill analysera något?

Skruvat att drömma om att vara död och titta på sin kropp. :eek: (Har jag aldrig gjort vad jag kan minnas.)
 
Sv: Om man vill analysera något?

Skruvat att drömma om att vara död och titta på sin kropp. :eek:

Inte kroppen. Askan. Jag antar att jag deltog i form av spöke. I drömmen såg jag hur kemisten höll på med askan, men jag reflekterade inte över att jag både var kremerad och ändå närvarande samtidigt. Det var inte alls en mardröm, men kemistkompisen såg lite blek ut när jag berättade om det. :D
 
Sv: Om man vill analysera något?

Jo men kroppen i formen av aska. Men "du" skippade de tunga bitarna så att säga. :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 787
Senast: Gunnar
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 652
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här inlägget. Eller ens vad jag vill ha sagt. Jag har alltid haft en känsla av att jag inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 942
Senast: Seaside
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 693
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp