Om Miranda

Status
Stängd för vidare inlägg.

pigleton

Trådstartare
Har skrivit om Mirandas olycka och fått den publicerad på en annan hemsida. För er som vill läsa om detta finns den här Miranda (varning för brännskadebild)

Miranda var 11 månader när det hände, idag är hon nästan 17 månader. Hon har i stort sett inga psykiska men efter händelsen, är bara lite skeptisk mot främlingar i vissa lägen.
De fysiska ärren behandlas fortfarande, men bleknar för varje dag. Det är främst armarna som det syns på nu, där blossar ilsket blåröda ärr.

Jag vill återigen tacka alla som tänkt på oss och stöttat vår familj. Nallen är fortfarande större än Miranda men det bekymrar henne inte alls utan hon bär glatt runt på den.

Jag vill gärna sprida detta för att kanske, kanske finns en chans att något barn slipper vara med om detta, kanske kan den som blir drabbad lättare komma ihåg att göra "rätt" dvs ljummet vatten och kyla skadan inte personen. Kanske kan den sprida kunskap och påminna oss om hur lätt något kan hända.

Ta hand om er!
 
Sv: Om Miranda

Hoppas att det är bra nu med lilla "gullungen"!
Har hon vuxit ikapp "buke"nallen ???
Som förälder känner jag hur tårarna rinner när jag läser din artikel jag förstår precis hur du känner och hur maktlös man är man vill ju göra vad som helst för att hjälpa sitt barn .
/Cetzy
 
Senast ändrad:
Sv: Om Miranda

Tja de är väl snart jämnstora, den släpar i backen när hon drar runt med den och hon når inte om den helt. Tänkte jag skulle fota det häromdagen men medans jag vimsade runt efter kameran så hade hon tappat intresset för nallen och hade fullt upp med att riva ut alla legobitar på golvet istället.

Annars är hon väl mest ett monster just nu *s* dock ett kvittrande sött monster så man blir inte så arg, hon är i demoleringsfasen, allt i hennes väg ska utforskas och helst monteras ner i molekyler ;) Är det nåt som inte går hennes väg så skriker hon vilket har lett till att hennes 5 år äldre storebror nu ger henne allt hon vill ha bara hon är tyst och inte slår honom.

jo maktlösheten är hemsk, vad man skulle ge för att vrida tillbaka tiden, eller få byta plats med henne ... å det enda man kan göra är sitta där och vänta, det är svårt att beskriva med ord. Varje gång jag tänker på detta känner jag klumpen i magen, paniken som gör sig påmind.

Klarade inte riktigt av att arbeta igenom artikeln så mycket som jag ville eftersom jag hela tiden fastnade och grät. Blev för jobbigt liksom.
 
Senast ändrad:
Sv: Om Miranda

Jag läste om er på AFF och fick panik. Det är så lätt att det händer - det allra värsta! Jag har en tjej på två år nu som älskar att vara med överallt - så nu måste man verkligen tänka två gånger...

Det är så skönt att allt gått bra för din tjej, all lycka i framtiden!
 
Sv: Om Miranda

Tack för uppdateringen! Tänkte faktiskt lägga in en fråga om hur det har gått precis när jag ser denna tråd :)

Telepati!

Skönt att det läker som det ska!
 
Sv: Om Miranda

Oj oj, vilken pärs ni var med om. Men vad underbart att det gick bra tillslut.

SJälv tänker jag på alla barn som är svårt sjuka och hur sjukhustillvaron normaliseras tillslut. NI slipper den iallafall nu !

Och en snäll storebror är guld värt ! Se bara till att hon har vett att upskatta honom !
 
Sv: Om Miranda

Visst är det märkligt ibland. Hur timingen kan stämma så bra.

Ja det är skönt att det blivit så mycket bättre, håller tummarna nu på tisdag när vi ska in till Uppsala igen att de tycker det där också.
 
Sv: Om Miranda

Jo visst är vår upplevelse "liten" om man jämför med många andra sjuka barn. Det gör mig så ont att så många barn drabbas av olika saker.
Klarar inte längre av att titta på Barnsjukhuset och liknande, förut var det ok, för det hänedr ju inte mig, men nu. Jag bara gråter...

Storebror är en ängel, just nu har hon dock inte så mycket vett alls tror jag, hon drog honom nyss i håret och satte sig på honom medan han besvärat uttalade Mirandaaaaa, med rätt gnällig röst. Varpå hon vänder sig om, petar honom i ögat och skrattar. Syskonkärlek är väl underbart ;)
 
Sv: Om Miranda

Jag förstår att du hade problem med att skriva för jag får själv tårar i ögonen av att läsa! Det går så otroligt fort att man inte tror att det är möjligt!
kramar till er allihopa!
 
Sv: Om Miranda

Ojoj vad tårarna rinner på mig just nu. Du är en stark kvinna som klarat av att skriva ner allt måste jag säga!

Ta hand om din underbara dotter nu, själv ska jag torka tårarna och ta itu med middagen.

Anneli
 
Sv: Om Miranda

Liten och liten...så menade jag VERKLIGEN inte ! Det fina i kråksången var ju att hon blev bra ! Och att ni kan leva ett normalt liv, men för ER var det en fasansfull upplevelse ändå.
 
Sv: Om Miranda

oj...jag sitter här med tårar i ögonen efter att ha läst. Inser att man bara haft tur som sluppit vara med om något liknande, de är ju ruskigt snabba i den här åldern.
Men vad skönt att det går åt rätt håll!
Kramar!
 
Sv: Om Miranda

Men stackars lilla flickebarn. Tur att barn har gott läkkött.
Stora kramar till Miranda och till hela familjen.
 
Sv: Om Miranda

Nej , nej ta det inte så... jag tror inte att du alls förringade vår upplevelse utan jag menar verkligen att vår olycka ändå är förhållandevis liten till skillnad från det som många andra barn råkar ut för. Precis som du säger, hon blev ju bra... vi hade tur. Vi har vår dotter kvar i livet och med energin, nyfikenheten och kreativiteten i behåll. Jag är så tacksam för det. Så innerligt tacksam.

Sen var det fruktansvärt när vi var mitt i det och det är fortfarande inte helt enkelt med behandlingar och återbesök, men vi har henne kvar och hon är pigg och glad och som vilken annan 1,5-åring som helst förutom ett par röda märken på armarna.
 
Sv: Om Miranda

Skönt att höra att hon mår bättre och bättre och framförallt inte verkar lida psykiskt av det. Tack för uppdatering, vissa saker man läser om här kommer man ju ihåg och undrar hur det gick sen, det här är verkligen en sån sak som man funderar på då och då.
 
Sv: Om Miranda

:cry: finner inga ord ......jag har läst halvhjärtat förut att ni legat på sjukhus och att det var en insammling till er och att ni haft besök av några från buke med en nalle. Men jag visste inte vad det handlade om .( :o )

Jag är glad att det går framåt och att ni verkar må bättre nu.....På nått sett så kommer man närmre nu när man själv har barn och att olyckan lätt kan hända.
Jag vet inte vad jag riktigt ska skriva ,,,, jag hoppas det blir bra och att miranda inte kommer att ha men för livet.....

/ zilla
 
Sv: Om Miranda

Vad härligt att höra att hon blir bättre och bättre! :love: Tänkte faktiskt skicka ett pm igår för att höra hur det går för er. Starkt av dig att skriva ner det! *stora kramar till er*
 
Sv: Om Miranda

Tack!
Ja för mig har det varit ett sätt att bearbeta det hela, jag är väl en sån sort som gärna skriver tror jag. Dock har det varit tungt att bearbeta texten eftersom man knuffas tillbaka in i händelsen.

Är otroligt glad över att hon är så pigg och glad, trots allt som hänt med henne. Hon är en liten speciell dam med mycket inre styrka.
 
Sv: Om Miranda

Vart alldeles tårögd min bror fick oxå brännskador av vatten men över ryggen han låg ine på sjukhuset i en månad vi hade det tuff då men sen när han kom hem så vart man så lugn. Släkt och vänner tog hand om mig. Skönt att höra att hon blivit bra :banana: . Du ska nog sa att när hon blir äldre så syns nog inte märkerna så jätte mycket. Har oxå svårt att se sjukhus program speciellt när dom är på akuten och sånt när människorn är nedsövda med en massa slangar. :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 427
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 353
Senast: Milosari
·
Hästhantering Jag fick en intressant fråga här om dagen, som jag insåg var mer komplicerad än vad jag först tänkte på... så nu undrar jag lite över...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 951
B
Gravid - 1år Dottern är ju nu sju månader, och äter en massa mat på dagarna. MUMS :d tycker hon! Därmed ammas hon ju allt mindre. Faktiskt inte alls...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: kpist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp