Om ni vann 25 miljoner..

hier

Trådstartare
Vad skulle ni göra för pengarna? :D

Jag skulle:
- Betala alla lån och skulder
- Köpa stor och fin lägenhet (inte hus, vill inte ha trädgård)
- Skaffa körkort och bil
- Försörja min sambo
- Skänka bort en del till min mamma och syster
- Ta med familj och vänner på en lyxig resa

Skulle nog köpa häst också, uppstallad på lyxig fullserviceanläggning :angel:
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Jag skulle fixa det som behöver fixas på huset. Byta bil. Bygga garage och en bastu.

Investera några miljoner i egendom.(skog? hyresfastighet? eller något liknande).

Sätta in en rejäl slant på dotters bankkonto och resten på mitt eget.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

- renovera huset
- köpa ny bil
- betala av lån
- säga upp mig från jobbet
- köpa ny syskonvagn
- tvinga sambon att ta körkort (jag betalar - han kommer inte undan ;))

Om några år skulle jag köpa häst och ta upp ridningen igen, men det är inget jag längtar efter så länge barnen är så små.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Betala mina skulder, ta körkort, köpa bil, ny säng och lösa mina kompisars skulder :)
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

- Renovera klart huset, med hantverkare
- Betala av lån
- Köpa ny bil
- Åka på semester
- Skänka till föräldrarna
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Jag skulle renovera gården som jag inte bor på till ordentligt hög standard.
Och så skulle jag ge mina sura hyresgäster allt som de vill ha för att slippa både tjat och dåligt samvete.
Min sambo skulle få allt han behövde för att fixa sin gård tipptopp.
För det som blev över skulle jag köpa en hyresfastighet eller exploateringsmark.
En liten övernattningslya i Stockholm skulle också sitta fint samt en inne i stan åt sonen när han börjar skolan där.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Skulle köpa mig en kåk bortåt "Gräddhyllan" ( älvkanten) här i stan , köpa ny bil, fixa av krediten på bolaget...sen försöka placera så man kan bara må gôtt o göre litte som en vill :)
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Jag skulle köpa loss vår lägenhet, sen skulle jag ta in proffsiga hantverkare som kunde renovera hela lägenheten till en hög standard.

Resten skulle jag nog spara, så kan man ta av dem senare om man känner för att åka på semester eller så.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Jag vet inte.

Jo åka till Australien 300 gånger typ.
Ge till barnen och mamma.

Vad mer??

Det är inte lönt att köpa ny bil när vi har relativt ny och jag ändå inte får ta körkort. Kvittar liksom då. Köpa hus eller lägenhet vill jag inte, vill inte äga mitt boende för då äger man problemen och det vill jag slippa.

Pengar gör ju inte livet lättare på det viset som mitt behöver vara lättare.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Jag skulle köpa:
- ett fint (behöver inte vara jättestort), lyxigt hus vid hav.
- en lyxig stor båt
- körutrustning till ponnyn
- en riktigt grym merceders
- ta mc körkort och köpa en bra mc

Jag skulle fortsätta jobba som vanligt.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

[...]
Det är inte lönt att köpa ny bil när vi har relativt ny och jag ändå inte får ta körkort. Kvittar liksom då.[...]

Pengar gör ju inte livet lättare på det viset som mitt behöver vara lättare.
Du skulle ha råd att beställa taxi varje gång du behöver åka någonstans! :) Det kanske skulle underlätta? För visst är det din mamma som får köra dig nu?

*kl*

Liksom många andra här skulle jag betala av lån och renovera. Dock inte mina egna lån eller mina egna hus, för det har jag inga (utöver CSN-lån, men de har ju så bra ränta ändå så det är inte lönt).

Jag skulle betala av förälderns lån på sitt hus + betala ev nödvändiga renoveringar, köpa in arbetskraft för att renovera särbons gård samt flytta dit (pendlingskostnaderna skulle ju inte längre vara ett problem, liksom), ge mina syskon en slant var, köpa varsin ny bil till mig och särbon, köpa en övernattningslägenhet i centrala Sthlm, resa på långresa med särbon samt resa och hälsa på släkten både utomlands och 60 mil bort oftare, börja rida igen (men troligtvis inte skaffa egen häst - möjligtvis om det finns något bra inackorderingsstall i närheten av särbon)... Plus en massa andra saker.

Synd bara att jag knappt spelar så att jag inte har en chans att vinna. :p

Edit: Kom på nu när jag läste Prestos inlägg: MC-kort åt mig och särbon och varsin MC också såklart! :D Och då skulle vi behöva bygga ett nytt stort garage också... Jag skulle inte ha problem att sätta sprätt på pengarna iaf!
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Öppna ateljé och webshop och börja jobba med det.
köpa hus och två bra bilar
Resa
trygga bostad och utbildning till mina barn
Göra mig skuldfri
Ge pengar till min familj
Köpa någon slags skog och göra det till en riktig naturskog (har förmodligen inte råd, men ändå)
Investera och få bra avkastning för att generera mer pengar till min försörjning
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Delvis KL

Ni som vill köpa skog - varför då? Är det som en investering, och var kommer då intäkterna ifrån?

Kan noll om investeringar. Det närmsta jag kanske kunde komma är dyra kapitalvaror som kan säljas om det krisar. Men det skulle ju vara kul att skaffa sig en lyxig livsstil och kunna upprätthålla den om man investerar rätt:p
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Förutom den uppenbara saken som att betala av lån och köpa nåt fint hus (med tillhörande stall och ridhus) och investera pengar, så hade jag köpt en häst eller två till. Måttat några nya Childerics till dom och sen hade jag tränat utav bara fan för att till slut få några vettiga tävlingsresultat:D! Det är typ det enda jag vill göra:D!
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Skulle tagit upp luren och ringt min chef och sagt upp mig.

Betalat av CSNlånet. Köpt gård.
Börjat prenumera på Allers, köpt en yorkshireterrier och aldrig arbetat den dag mer (dvs gått i pension).
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Betalat av mina och familjens banklån. Köpt en lägenhet åt dottern att ha på tillväxt. Och renoverat och sålt lantstället.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..


Du skulle ha råd att beställa taxi varje gång du behöver åka någonstans! :) Det kanske skulle underlätta? För visst är det din mamma som får köra dig nu?

*kl*

Liksom många andra här skulle jag betala av lån och renovera. Dock inte mina egna lån eller mina egna hus, för det har jag inga (utöver CSN-lån, men de har ju så bra ränta ändå så det är inte lönt).

Jag skulle betala av förälderns lån på sitt hus + betala ev nödvändiga renoveringar, köpa in arbetskraft för att renovera särbons gård samt flytta dit (pendlingskostnaderna skulle ju inte längre vara ett problem, liksom), ge mina syskon en slant var, köpa varsin ny bil till mig och särbon, köpa en övernattningslägenhet i centrala Sthlm, resa på långresa med särbon samt resa och hälsa på släkten både utomlands och 60 mil bort oftare, börja rida igen (men troligtvis inte skaffa egen häst - möjligtvis om det finns något bra inackorderingsstall i närheten av särbon)... Plus en massa andra saker.

Synd bara att jag knappt spelar så att jag inte har en chans att vinna. :p

Edit: Kom på nu när jag läste Prestos inlägg: MC-kort åt mig och särbon och varsin MC också såklart! :D Och då skulle vi behöva bygga ett nytt stort garage också... Jag skulle inte ha problem att sätta sprätt på pengarna iaf!

Jodå, det är mamma som kör nu : Jag tror inte jag vill ha taxi till allt, därför ska jag flytta till stad där det går buss (och tåg i närheten), för det är ju en frihet i att kunna åka när man vill och var man vill utan att behöva bry sig om vad mamma vill :)
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Jag skulle sluta jobba, betala lån, köpa lägenhet, köpa eget stall samt två-tre hästar till, ta körkort och köpa bil, ge pengar till min pappa, gå på konserter och shoppa.
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Jag räknade på det för ett år sedan, och 25 miljoner räcker inte livet ut för mig om jag ska vara skuldfri, kunna leva gott och dessutom kunna betala av bolån åt familjen. Bara bolånen på oss kommer upp i tvåsiffrigt. 50 miljoner, då skulle jag omskola mig bums:)
 
Sv: Om ni vann 25 miljoner..

Jag skulle
-betala av alla mina lån
-betala av alla mammas lån
-betala av min brors studielån och ge så att han inte behöver ta lån resten av studietiden
-resa lite, men är inte intresserad av lyxresor utan mer backpackingaktigt.
-lägga undan motsvarande 250.000kr/år fram till 85års ålder. Det som inte behövts användas vid årsslut skänks till välgörenhet eller projekt jag finner viktiga.

Så är det några miljoner kvar som vette sjutton vad som skulle göras med.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 734
Senast: Ava22
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 936
Senast: kolblakkur
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 172
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp