Om Passion.

fälttävlansnisse

Trådstartare
Det som har hänt är verkligen hel overkligt och kommer att ta väldigt lång tid att ta in det som hänt.

Passion var en mycket speciell häst och jag är så tacksam mot hennes uppfödare till likaägare att jag fick äran att rida denna underbara häst.

Passion började sin fälttävlans karriär 2005. Innan det hade gått hoppning upp till 145 och fått 4 föl.
Hon gick från deb på våren till att avsluta med placering i *ig klass på hösten.

Hon har under dessa år hunnit göra 23 starter. 2 i deb 7 i lätt klass 13*iga och 1 ** klass. Av dessa har hon fullföljt alla starter. Hon har 1 utspringning i *klass och 2 st i lätt klass. Resterande har varit felfri och de allra flesta inom tiden.

Att Passion började komma till åren var inget som varken vi eller hon märkte av. När vanliga hästar vill börja trappas ner hade vi börjat se fram emot debut i *** klass till nästa vår.

I torsdags började vi tävlingen som var en sv de stora målen i år. SM på strömsholm.
Dressyren gick bra, det har varit våran svaga länk då hon gärna har velat hjälpa till för mycket och inte väntat på mina kommando. Vi låg på 4de plats efter dressyren, Förmodligen hennes bäst någonsin.

På fredagen var det dags för terräng och hon va så laddad. När hon skrittade i från stallet upp mot framhoppningen var det med spetsade öron och lysade ögon. Framhoppningen gick till som vanligt hon var väldigt pigg och stark så det var bara att följa med henne.Det var hon som bestämmde.

Vi skrittade bort mot start fållan och hon kunde knappt bärga sig. hon taktade och studsade hon kunde inte stå still.
När starten gick så flög hon ur start fållan. Det var ingenting som kunde stoppa henne. Hon tog hinder efter hinder felfritt. Hur enkelt som helst. Ju längre vi kom på banan dessto bättre känds hon.
Hon galopperade stort och luftigt och sprången var bra även när började närma oss mål.¨

Sista hindret var inte stort och är jag lättade på handen ett par galopsprång i från då valde hon att hon ville hoppa. Hon gick i det lite med bakhoven på väg ner mn inget dramatiskt. Hon galopperade på snabba ben in i mål. Felfri och inomtiden som först ekipage. Jag fortsatte en bit ner på galopprakan innan jag bröt av till trav. Jag travade henne ett par min. Hoppade sedan av spände upp alla gjordar och började gå tillbaka.

Från ingenstans försvinner min underbara fina häst från mina sida och lägger sig ner. Sen är hon borta. Det är så fruktansvärt hemskt och allt gick så himmla fort.
Hon var så lycklig när hon gick i mål. Med samma spetsande öron och lysande öon som hon hade när vi skulle starta. Hon visst hur duktig hon hade varit.

Just nu är allt så himmla tomt.

Sammtidigt som man är stolt och lycklig över vilken fantastisk runda hon gav mig. Faller man i tusen bitar nu när hon inte finns mer.

Denna hästen älskade verkligen terrängen och ingen kunde se så nöjd ut som hon gjorde när hon pasaerade målet och visste att hon hade gjort det bra.

Jag vill inte att detta ska mörka fälttävanssporten ännu en gång. För det hade kunnat hända när som helst.
Denna häst hade inte varit ika lycklig om hon inte hade fått gå terräng.

Nu kommer passion leva vidare genom hennes dotter. 4 åriga mocca. Som förra helgen kvalade till championatet fälttävlan.
Med samma vilja som hennes mor så tror vi hon kan bli något riktigt speciellt. presic som hennes mamma var.

Passion vi saknar dig oerhört.
 
Sv: Om Passion.

:(

Så sorgligt och så vackert skrivet.

Tänker så mycket på dig Therese nu

Massor av tröstkramar och vi alla kommer att bevara minnet av Passion i våra hjärtan.
 
Sv: Om Passion.

Vackert skrivet!:love:

Du kommer, när chocken lagt sig lite, ha så många goa minnen med dig från din fina häst som du kommer njuta och skratta åt!
Tänk på er fina, sista runda tillsammans och le!

Kram till dig!:)
 
Sv: Om Passion.

Ni såg så fina ut igår!
Så fint skrivet av dig och jag hoppas verkligen att du kommer igen så snart det bara går.

Kramar!
 
Sv: Om Passion.

Kan bara instämma med övriga fint skrivet och jag beklagar förlusten.
 
Sv: Om Passion.

Tack för att du delar med dig av Passions livshistoria.

Hon måste verkligen ha varit något alldeles speciellt.
Ni har mina tankar.

:cry:

Och ett stort lycka till med Passions dotter!
 
Sv: Om Passion.

Så helt underbart skrivet!


Inga spekulationer om vad som hände, kan nu spridas. Du har så starkt berättat precis vad du upplevde och hur det gick till.

-Nisse, vi är med dig, och känner med dig, och alla runt denna fina häst.
 
Sv: Om Passion.

Bra att du skriver hur du känner det vi känner verkligen med dig! Att skriva är ett av de bästa sätten att bearbeta sorg. Du är ung o har så fina nya hästar på gång så du får ha Passion som en glädjespridare i en bit av ditt hjärta.
 
Sv: Om Passion.

Beklagar förlusten:(. fint skrivet, och lycka till med dottern till Passion :)
 
Sv: Om Passion.

Skickar en massa tröstkramar med tårar i ögonen! Pållan dog lycklig och det gick fort, om det kan vara en liten tröst i all bedrövelse!
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 108
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 056
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
612
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp