Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

om valpar...

B

Butterfly

jag undrar om alla hundar är övermjuka i lederna de första veckorna? Då menar jag att de kan böja benen bakåt och inte har någon styrsel överhuvudtaget 3 veckor efter födseln, är detta normalt? :confused:

Vet inte riktigt hur du menar. Böjer bakbenen rakt bakåt gör mina vuxna hundar också. De ligger t ex ofta och sover på det sättet.

Någorlunda styrsel över benen får valparna först vid 2-3 veckors ålder. Då brukar dom börja vingla omkring. Innan dess hasar dom sig bara fram med halvsläpande bakben...

B

Butterfly

ok ja det var det jag menade, att de vingalade o hasade sig fram. men då kanske de bara är sena i utvecklingen då? 3 veckor och några dagar gamla.
det är min väns hundar.

De är nog bara lite sena. Kan skilja mellan olika raser. Har en vän som föder upp pekingese- det knallar inte omkring förren de är 5 veckor gamla!

N

Nickan

Mina valpar fick ingen styrsel i benen förrens vid 4 veckors ålder.

Och nog va dom viga även vid leverans om det är det du menar :)

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6458 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Övr.Hund Inser ju så klart att detta är väldigt olika beroende på massa saker. Som ras, om valpen flyttat/bytt ägare, hur man bor m m. Men hur...
2
Svar
38
· Visningar
1 969
Övr.Hund Nu blir det med största sannolikhet valp lite snarare än jag hade tänkt :love: Så nu behöver jag era bästa tips och kom-ihåg inför...
2
Svar
32
· Visningar
2 209
Hundträning Hej! Vad skulle ni ge för tips till oss som har en schäfertik på 10 veckor som i princip bara vill bita på oss i familjen. Godast är...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 167
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
16
· Visningar
1 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd nr 24
  • Kastrering

Hästrelaterat

• Män och övergrepp i hästsporten
  • Föl 2021