Om veterinärbranschen: ”Måste få säga nej”

Vad är skillnaden på att ha beredskap och jour? Och hur många timmar i sträck får en veterinär egentligen jobba? Hillevi Lindström, chef för Distriktsveterinärerna i Sverige, berättar mer om veterinärernas arbetsmiljö och hur de påverkas av veterinärbristen i landet.
– Veterinärer måste få återhämtning och då måste man få säga nej. Det är inget vi vill och det är jättetufft för en veterinär att göra det, men det finns också ett stopp för hur länge man kan jobba, säger hon.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 364
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 457
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 089
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 687
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp