Om vi skulle skriva en bok...

Crossline

Trådstartare
Tänk om vi, medlemmar på Buke, skulle skriva en bok där vi samlar all vår visdom. Vi får ett kapitel var, vad skulle ditt kapitel handla om? :)
 
Jag skulle skriva om vilken fantastisk kvinnokraft det finns här. :bow:
Och att så många hjälper till och stöttar varandra i tråd efter tråd.
Och att det är många människor som är sköra och starka på samma gång. Många har fantastiska livserfarenheter, säger kloka ord och framförallt ställer upp när man behöver råd och stöttning!

Personligen har jag fått mycket hjälp, både här och på pm. :love::bow::love:

Jag upplever att här får man vara sig själv, oavsett bagage. :heart
Och att folk faktiskt genuint bryr sig om varandra. Empati!

Sen skulle jag be om ett extrakapitel tillägnat alla historier med rövhattar. :D
Det kommer bli ett lååååååångt kapitel. ;)
 
Hm... jag skulle nog skriva ett kapitel om hur fantastiskt det är att som vuxen få nya vänner. Vänner som är en brokig skara med olika intressen, yrken och åldrar och som jag inte hade träffat om jag inte vågat öppna mig (och mitt hus) :heart

Det, eller något om geologi/fältarbete :D
 
Kapitel X Lev inte kvar i ett dåligt förhållande.

Första delen av kapitlet:
Hur man vågar lämna ett dåligt äktenskap, bryta upp sitt barns kärnfamilj, sälja gård och hästar och ge upp sin dröm.
Andra delen av kapitlet:
Att man överlever ändå och hur skönt det är när ångesten har lagt sig och man vet att man har gjort rätt. Bättre att ensam bo litet men lyckligt än stort och olyckligt i dåligt sällskap.
Sista delen av kapitlet:
Att livet går vidare, man blir starkare och lite mindre blåögd. Och att man kan lyckas göra en ny, till och med bättre variant av sin dröm tillsammans med någon som delar ens intresse.
 

Liknande trådar

Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: Myrten
·
Fritid Bokade flygbiljetter till Kenya via KLM:s hemsida häromdagen. Min resekompis har en accent både i sitt för och efternamn, men bokningen...
Svar
9
· Visningar
593
Senast: gulakatten
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 660
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp