Bukefalos 28 år!

Omhoppning?

V

Viruspanda

Ska tävla en klubbhoppning den 21 maj och det är en LD (storhäst) med bed A0+A0 och det står även att det är 30 sek innan omhoppningen. Det jag inte förstår är om man har 30 sekunder PÅ SIG innan man ska ha börjat hoppa eller om man ska rida runt i 30 sekunder och sen hoppa. Sen om det är som det förstnämnda, när får man i sådana fall den nya startsignalen? Tacksam för svar då det bara är typ två veckor kvar (:
 
Sv: Omhoppning?

Det innebär att du efter att ha gått i mål i första fasen rider runt och väntar på den nya startsignalen som ges inför fas två. Är du med på hur jag menar?
 
Sv: Omhoppning?

Jo, tror det! Men är fortfarande mållinjen för fas 1 startlinjen för fas 2?
 
Sv: Omhoppning?

Det kan det vara men det måste inte vara. Starten går ju inte direkt du gått i mål i fas 1 så de kan ju välja att ha startlinjen var som helst.
 
Sv: Omhoppning?

Aha, okej! Men vilket som får man nog veta på tävlingen hoppas jag, men tack för hjälpen! :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 187
Senast: Cambrie
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 493
Senast: Sootie
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 695
Senast: Saigon
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 244
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp