Omotiverad och uttråkad häst

Idag hade vi återbesök hos vetrinären. Han blev kollar i rygg och bakben utan anmärkningar. Bilderna på höger fram (som han markerar lite på) såg bra ut. Han fick en omgång kortison till och ska nu sättas igång ytterligare. Ska öka från 30-40min promenad till 1timme/dag. och om han inte är helt ren om 2 veckor så ska vi ultraljuda. Men eftersom det sitter långt ner i hoven så är det inte säkert att man kommer se utan att göra Magnetröntgen eller DT. Så det blir nästa steg.
 
Idag hade vi återbesök hos vetrinären. Han blev kollar i rygg och bakben utan anmärkningar. Bilderna på höger fram (som han markerar lite på) såg bra ut. Han fick en omgång kortison till och ska nu sättas igång ytterligare. Ska öka från 30-40min promenad till 1timme/dag. och om han inte är helt ren om 2 veckor så ska vi ultraljuda. Men eftersom det sitter långt ner i hoven så är det inte säkert att man kommer se utan att göra Magnetröntgen eller DT. Så det blir nästa steg.
Men hur långt ned i hoven tror man det sitter?
Min fjording hade en ligament skada på kronledens sidoligament och det var inga problem med ultraljud. Det släcktes på den bedövning som sattes längst ned. Inte innan.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 509
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 984
Senast: WBanna
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 194
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp