Omplacera hund - pappersarbete

Egonson_

Trådstartare
Omplacera en vuxen hund som privatperson.
Vilka dokument behöver man?
Kontrakt mellan säljare-köpare, hund-ID ägarbytesblankett samt registrera ägarbyte i centrala hundregistret/jordbruksverket? Eller räcker det med en av de två sistnämnda?

Något mer?
 
Senast ändrad:
Ja kom på det :D Hunden är renrasig och kommer skicka med allt sådant. Får inte riktigt klart för mig om vi behöver skicka ägarbyte både till Hund-ID och jordbruksverket.
 
Ring försäkringsbolaget innan och se till att försäkringen inte får ett glapp, det kan betyda väldigt mycket om man har otur!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
2 016
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
279
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 755
Senast: ako
·
Övr. Hund Hej! Har en två år tik och en 6 månader hane båda staffe. Har senaste tiden känt att jag inte orkar med två hundar och som att min...
Svar
10
· Visningar
2 248
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp