Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Omplacera marsvin

M

Mykatt

Hur omplacerar man sina "äldre" avelsdjur på bästa sätt? Jag känner att jag måste minska ner på marsvinen då min tid inte räcker till så mycket. Det känns jätte svårt, och framförallt om man måste skilja på flocken.

O

Orfeus

Jag söker en avelshona till min teddyfarbror Manne. Om du har någon som är till salu så hör gärna av dej =). Här får hon sällskap av mina 3 andra avelshonor, dock ingen teddy än så länge!
//Ulle

W

wera

Marsvin sörjer faktiskt varandra....det kan bli en stor omställning om de är vana att gå med flera marsvin. Jag rekommenderar att du försöker placera ut två som gillar varandra tillsammans.
/Wera

V

Vaccan

Jag har ett par omplaceringar ,mor och dotter .
Jag vet just inte hur många du har eller hur dom går nu ,men jag tycker att har man vart burkompis med nån i större delen/hela sitt liv så ska man få fortsätta vara det även om man flyttar .

Antingen låter man en äldre hona få följa med när man säljer en baby om där inte finns kompis redan.
Det är super för den yngre och en stor trygghet att ha ett äldre marsvin hos sig.
Annars så omplacerar man marsvinen minst två och två och då pusslar man ihop dom som går bäst ihop tillsammans :)
Sedan får man fundera ut priset på vad man skall ta.
Själv sålde/omplacerade jag två hannar för någon vecka sedan till en kompis till min dotter eller främst till deras mamma som poängterade för sina barn att det främst var hennes marsvin (mamman ville själv ha marsvin igen) :D
Jag tog bara 50 kronor som symbolisk summa och dom båda är 1 år gamla.
Nu visste jag var dom hamnade och kände barnen annars hade priset varit högre.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6493 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Katthälsa Anonymt nick, detta är otroligt jobbigt 😩 Bakgrund En ytlig bekant till mig spontanköpte en kattunge på Blocket (jag har talat om för...
Svar
7
· Visningar
861
Övr.Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 332
Gnägg Hej! Funderar över något som jag inte kan hitta råd om någonstans på nätet. Jag delar min häst med min mamma och vill nu flytta 1 timme...
2
Svar
28
· Visningar
2 212
Övr.Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
27
· Visningar
2 289

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Trasig kyl/frys
  • Vad gör vi del CXXXI
  • Bryta upp med sambo (långt)

Hund, Katt, Andra Djur

• Kämpiga valp promenader