Omplacerad???

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Stormur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 644
S

Stormur

Min kompis har en Labrador/doberman tik på 7 år.
Som har blivit omplacerad 5 gånger!.. misshandlad osv.
Nu kan dom inte ha kvar henne och dom letar efter en ny familj!..
och då undrar jag vad tycker ni: Ska dom avliva henne eller hitta en ny familj?..Hon är väldigt stressig och skällig och allmänt svår att ha o göra med?!

// Cornelia

Sv: Omplacerad???

Den är på väg att bli omplacerad för sjätte gången på sju år. Att avliva den är att göra den en tjänst. Risken finns ju att den annars omplaceras ytterligare ett antal gånger och för varje omplacering blir den bara otryggare och mår allt sämre.

Man måste inte rädda alla hundar till varje pris. Vissa djur mår bättre av att slippa leva.

Detta är kanske svårt att säga men jag tycker att avlivning är det bästa sättet, det kan inte vara lätt för hunden att flytta så mycket som den har gjort och dessutom så verkar den inte heller bli bättre i beteendet vart den än kommer! :/

Ge det en tid och se om de kan hitta en vettig person som vill ta sej an hunden. Om de inte kan göra det inom en snar framtid är det nog bäst att hunden avlivas.

Tack för alla svar.. joo jag har sakt till henne som har den att antingen så avlivar du den eller behåller bestäm själv!..
hoppas jag att hon tar an alla våra råd:) Tack åter igen för alla svar:D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 360
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 619
Senast: Otherside
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 829
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka