Omplacering av hund?

Kissing Spine

Trådstartare
Har en vän vars familj kommer få ta bort sin hund. Den har bitit minsta sonen i handen rätt rejält och även bitit pappans kollega en gång. Det är en tuff hund som hela tiden testar rangordningen och de har helt enkelt varit för slappa med den. Tror inte att de har så mycket hundvana. De försöker nu hitta ngn som kan ta hunden istället men det ska gå fort :crazy:. Min fråga är, vet ni någon sida el. liknande där man kan få kontakt med människor som kan ta sig an en sådan här hund? Eller andra förslag?

:bow: :bow: på förhand :(
 
Sv: Omplacering av hund?

Hundstallet tar hand om ovälkommna hundar. Sen om de tar en hund som bitit vet jag ej. Men kontakta dem o se vad dem säger.

Lycka till.
 
Sv: Omplacering av hund?

Tack, det ska jag tipsa om :). Har även pratat med mamma och fått tips om en man som är duktig på detta och bor i närheten.
 
Sv: Omplacering av hund?

Kissing Spine skrev:
Tack, det ska jag tipsa om :). Har även pratat med mamma och fått tips om en man som är duktig på detta och bor i närheten.
Jag vet en kanonbra hundpsykolog/instruktör som finns här i Västmanland om du vill ha hemside adressen så kan jag pm:a dig.
En fråga bara vad är det för ras?
 
Sv: Omplacering av hund?

Ja tack, jättegärna! Det är en dobberman (tror jag). Alltså inget superbra val av förstahund...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 858
Senast: Hermelin
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 269
Senast: Lhas
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 859
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp