Omplacering inom samma kommun - vad gäller?

Barbabelle

Trådstartare
Om man blir omplacerad från en arbetsplats till en annan inom samma kommun (och inom samma "yrke") då blir inte den nya lönen lägre än den man hade eller hur?
 
Om man blir omplacerad från en arbetsplats till en annan inom samma kommun (och inom samma "yrke") då blir inte den nya lönen lägre än den man hade eller hur?

Det borde kunna bero på den nya tjänstens innehåll och anledningen till omplaceringen. Men kolla med facket.
 
Går du på samma avtal så ska lönen förbli densamma men om det ska avtalas nytt så ska du dra öronen åt dig. En del verksamheter kan ha jouravtal eller lokala avtal eller bilagor för förskjuten arbetstid som försämrar förutsättningarna trots en grundlön som är samma som man hade innan.

Säger också hör med facket!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Radannons Hjälper en vän omplacera en häst. Vacker skimmelvalack, 12 år. Ca 155cm mankhöjd. Har varit riden tidigare i livet, men mest stått...
Svar
0
· Visningar
559
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 033
Senast: MiaMia
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 189
Senast: Enya
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 860
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp