Omställning

Det blev snabba ryck det här. Jag fick samtalet om gårdagens arbetsintervju i förrgår och mindre än en halvtimme efter att intervjun avslutades hade jag fått jobbet. Det är samma organisation som jag var på intervju förra veckan också och samma kille som gav mig ett nej förra veckan var också den som gav mig beskedet igår.

Jag ska prova arbetskläder redan på måndag. Då skrivs också avtalet. Jag vet inte riktigt när det är tänkt att jag ska börja men det är väl då antar jag.

Igår var jag smått euforisk över det här och hade svårt att somna. Tankarna bara snurrade. Fick säga till mig att bara lägga ner och sova nån gång.

Idag har jag hunnit landa en aning och plötsligt inser jag att jag från att kunna gå hemma hela dagarna inte kommer att göra det längre. Hjälp, jag som ännu inte installerat kattlucka i min ytterdörr. Så katterna blir antingen inlåsta eller utlåsta medan jag är på jobbet. Lillkatt kommer inte att kunna få mat serverat flera gånger varje dag. Ska jag kanske låta maten stå framme med risk att storfluffet snor maten?

Och boendestödet får avslutas abrupt. Det blev liksom sista gången igår. Vi kommer nog att ha telefonkontakt framöver ändå. Hoppas också att hjälpen den 29:e juni står fast då jag ska vaccineras för tredje gången.

Hur jag ska få tid att prata med psykologen vet jag inte heller. Jag har inte nämnt på jobbet att jag går i samtal. Men ofta slutar man tidigare på fredagar så jag får hoppas att jag kan prata med psykologen sent på fredagen.

Och så vet jag inte när jag ska hinna gå till frisören. Så idag bokade jag in frisören och får komma redan i morgon.

Sen fick jag veta att vedleveransen jag beställt kommer i början av nästa vecka. Då är jag antagligen inte hemma. Så jag fick försöka förklara för vedgubben var han ska tippa lasset. Hoppas det blir rätt. Trodde för övrigt att vedlasset skulle vara 9-10 kubik men det är 13 kubik. Jag som redan innan funderat på var tusan jag ska göra av veden då jag har kvar ved sen förut och det är lite ont om plats i mina bodar. Är nog en hoarder vad gäller ved.

Idag fick jag samtal från extrajobbet också och blev gratulerad till nya jobbet. De har jobb på gång åt mig och fick lite hicka när jag berättade att jag ska prova kläder till nya jobbet redan på måndag. Hur skulle jag ha tid att fixa jobbet de ville ha gjort? Nåväl, det är en torsdag, fredag, lördag och söndag kvar innan dess. Och deadline är 18 april.

Phu. Det här blev mycket på en gång.
 

Grattis! Men det låter som att du inte vet när du ska börja. Om ni ska skriva avtal på måndag så kanske inte det betyder att du ska börja på måndag? I så fall har du ju lite mer tid på dig att fixa allt.

Så himla gött för dig :heart
 
Grattis! Men det låter som att du inte vet när du ska börja. Om ni ska skriva avtal på måndag så kanske inte det betyder att du ska börja på måndag? I så fall har du ju lite mer tid på dig att fixa allt.

Så himla gött för dig :heart
Ja, startdatumet är lite svävande, men det känns ändå som om måndag är en start för jag ska vara på plats halv sju. Hade de bara tänkt jag skulle prova kläder kanske jag inte behövt vara på plats så tidigt.
 
Frisör kan du gå till på helgen om det inte är så att du absolut vill gå till en specifik som inte jobbar helg. Så det kan du sluta oroa dig för iaf!
 
Frisör kan du gå till på helgen om det inte är så att du absolut vill gå till en specifik som inte jobbar helg. Så det kan du sluta oroa dig för iaf!
Det finns inga frisörer här som jobbar på helgen. Då måste jag i så fall åka till stan 6 mil bort och då blir det dyrt. Dels kostar resan dit och hem, men frisören lär inte heller vara så billig som den jag har nu.
 
Ja, startdatumet är lite svävande, men det känns ändå som om måndag är en start för jag ska vara på plats halv sju. Hade de bara tänkt jag skulle prova kläder kanske jag inte behövt vara på plats så tidigt.
Det kanske är så att dom samlas vid halv 7 och sen är man iväg på jobb och då finns det ingen som kan ta emot dig vid en annan tid.
 
Fast om man börjar halv sju så måste de väl sluta rätt tidigt? Så såna saker som frisör kanske du kan gå till efter jobbet. Och fredagen som du skrev slutade de ju tidigt.
Man slutar klockan 16.00. Lite sent ändå för att hinna till frisören. Tror inte han jobbar så sent. Och att man får sluta tidigt på fredagar är ingen garanti.
 
Klockan 16 är ju knappast sent? Men frisören jobbar kanske inte heltid? Du får väl be om någon timmes ledigt annars? Sådant brukar gå att lösa i de flesta fall.
Jag vet inte hans arbetstider. Men han har passerat pensionsåldern och har pratat om att trappa ner.
 
Katterna ger du vanlig portion Innan du åker, direkt du kommer hem och en gång till innan du lägger dig.
Finns matskålar med timerfunktion med, likaså såna som läser av chip och bara öppnar för rätt katt. Men tre gånger om dagen klarar de utmärkt.
 
Japp men om man jobbar halv sju till 16 och har en timmes rast så blir det 8.5 när jag räknar... och om man jobbar så fem dagar i veckan blir det mer än heltid.
Vad säger att det är rasttiden över dagen är totalt en timme?

Och jobbar de in 30 minuter per dag, så slutar de isf tidigare en dag i veckan.
 
Vad säger att det är rasttiden över dagen är totalt en timme?
Enligt arbetstidslagen är lunch eller motsvarande det man brukar kalla rast. Sen brukar man ha pauser tex en på fm och en på em som ingår i arbetstiden. Men visst de kanske har fler.. TS får kolla.
 
Katterna ger du vanlig portion Innan du åker, direkt du kommer hem och en gång till innan du lägger dig.
Finns matskålar med timerfunktion med, likaså såna som läser av chip och bara öppnar för rätt katt. Men tre gånger om dagen klarar de utmärkt.
Framförallt min lilla katt äter inte upp sin mat när jag ger. Hon äter lite och lämnar sedan. Jag behöver ge fler gånger för att hon inte ska bli mager. Om jag inte ger fler gånger på en dag så äter hon ändå inte mer än lite vid nästa måltid. Hon blir inte hungrigare och får inte bättre aptit.

Jag vet att det finns matskålar med chipavläsare. Har tänkt köpa en sån när jag får råd.
 
Till vedlasset sätter du en pinne med en plastpåse på. Och säger till gubben att pricka påsen. Ved mår finemang av att förvaras ute bara den är täckt uppepå. Inte på sidorna. Presenningar är sjukt billiga på Rusta eller Jula.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 660
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 274
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Den första tråden
  • Arbetsintervju

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp