Bukefalos 28 år!

Only in America.....eller?

Jadzia

Trådstartare
Pottypad indoor bathroom. En toalåda för hund, med konstgräs. Enligt beskrivningen är den perfekt för hundägare som bor i lägenhet, är rörelsehindrade eller äldre eller om du bor vi ett kallt klimat. Också perfekt om du vill undvika gula fläckar gräsmattan. Någon som tänker köpa? :banana:

*Länk borttagen av moderatorn*
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Only in America.....eller?

Jag hittade Royal canin mini Indoor puppy (fanns adult med) :grin: i USA
innekatt har man ju hört talas om men innehund?

Jag ogillar alla olika sorter royal har här i Sverige men jag va ändå rätt nöjd när jag kom hem
 
Sv: Only in America.....eller?

Möjligen att det kan vara användbart om man är ute till sjöss. På Finlandsfärjorna hade de faktiskt något liknande ett tag.

Men annars, nej tack. ;) Även om min italienare gick och satte sig i katternas låda en gång.
 
Sv: Only in America.....eller?

De hade en sadan,fast ganska stor nar jag kom in till Arlanda precis fore en storre hund show i Stockholm, for nagra ar sedan. Nar jag har rest igenom oknar har i USA onskar jag att jag hade tankt pa det ... min tjej kan inte bajsa om det inte finns gras.:crazy: Nasta gang jag aker tvars over landet provar jag nog att ta med nagot liknande.:grin:
 
Sv: Only in America.....eller?

Nej, alltså.....det är i mina ögon helt galet. Orkar man inte rasta sin hund bör man inte ha någon. Inte köpa sig en potty pad.

Och att den rekommenderas vid kall väderlek, hur bekväm får man bli?
 
Sv: Only in America.....eller?

Pottypad indoor bathroom. En toalåda för hund, med konstgräs. Enligt beskrivningen är den perfekt för hundägare som bor i lägenhet, är rörelsehindrade eller äldre eller om du bor vi ett kallt klimat. Också perfekt om du vill undvika gula fläckar gräsmattan. Någon som tänker köpa? :banana:

*Länk borttagen av moderatorn*

Perfekt för man bor i lägenhet? Ska inte lägenhetshundar få gå ut längre?

Skulle aldrig falla mig in att köpa något sådant :mad:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Only in America.....eller?

Hörde talas om en familj som tränat sin hund, från början att pinka på tidningar.
De hade fått hem valpen i augusti och träningen fullbordades under vintern. Allt fungerade fint.

nästkommande sommar...
Ända till familjen ifråga skulle gå ut med segelbåten. Man lyfte ombord sin mellanstora hund som omedelbart gick ner i kajutan och.....pinkade på den stora stack av sjökort som låg på de ena kojen. :o)))
 
Sv: Only in America.....eller?

Som med allt annat handlar det inte om produkten utan hur den anvands.

Jag har en kompis med en Jack Russel som har en 'doggie door' med en lada med riktigt gras pa en jatte stor balkong dar hunden kan ga ut nar den vill medan hon jobbar. Det innebar inte att hon inte gar ut med hunden ... bara att hunden inte masta vanta tills hon kommer hem for att ga pa toa. Da graset inte luktar illa anvander inte hunden det sarskilt ofta, men det finns dar om hon behover.
 
Sv: Only in America.....eller?

Och att den rekommenderas vid kall väderlek, hur bekväm får man bli?

Påminner mig om när jag var på My Dog och tävlade ett år när det var ca 20 minus ute. Jag gick två varv runt Scandinavium och mässan men hunden vägrar kissa för det är kallt ute. Vad ska man göra? Min hund satte sig på dörrmattan vid innanför entrén. Gör det då mig bekväm?

Jag hade faktiskt kunnat tänka mig att använda något dylikt runt nyår. Tänk att slippa gå upp mitt i natten mellan jul och nyår för att rasta hunden som inte kissar efter ca kl 15 pga allt smällande.... Dock funkar det inte då många hallar har konstgräs och jag inte vill lära henne att det är ok att kissa där.
 
Sv: Only in America.....eller?

Nej, alltså.....det är i mina ögon helt galet. Orkar man inte rasta sin hund bör man inte ha någon. Inte köpa sig en potty pad.

Och att den rekommenderas vid kall väderlek, hur bekväm får man bli?

Du tog orden ur munnen på mig.
 
Sv: Only in America.....eller?

Men faktiskt ... Äldre och handikappade som inte kan ta sig ut utan hjälp och inte har trädgård, skulle ju ha mycket hjälp av en sån här. Om den som rastar hunden inte kan komma mer än 2-3 ggr om dagen och hunden behöver gå oftare eller akut. Det tycker inte jag gör personen till en olämplig eller lat ägare.
 
Sv: Only in America.....eller?

Intressant vinkel!
När det gäller katter anser ju många att inneboende o göra behoven på låda är det enda riktiga!
PL
 
Sv: Only in America.....eller?

Fast kan man inte ta hand om sitt djur ordentligt tycker jag inte man ska ha nåt, faktiskt.
 
Sv: Only in America.....eller?

Inomhustoaletternas rolls Royce. ; )
*Länk borttagen av moderatorn*

Jag har sett de här tingestarna förut och... tja... vid senaste köldrekordet hemma hade jag en russel som inte kunde skita på tre dagar på grund av kramp i tassarna. Slutade med att jag tog med henne till ridhuset.
Inte för att jag tror att jag någonsin skulle kunna övertyga henne om att 'gå på låda', men visst. I vissa situationer, varför inte?

Däremot lär det ju lukta förbaskat illa om det ligger hundguckor öppet i huset. XD
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Only in America.....eller?

Så du tycker att servicehundar är förkastligt? Får hunden motion och aktivering, mat och kärlek kan jag inte se varför det är så illa om den gör sina behov inne emellanåt. Det är ju knappast nåt hunden far illa av ...
 
Sv: Only in America.....eller?

*Kl
Det finns faktiskt tillfallen da man inte kan storta ut hipp som happ for att rasta ett akutbehov.
Jag har en liten inhagnad pa baksidan av huset. Den inkluderar verandan och ca 5 - 6 kvm gras. Verandan blir nog en bra ligga i solen och gotta sig plats i sommar men den egentliga anledningen ar att ha nagonstans att lata hunden gora sina behov om det sker "helt plotsligt" (ibland sager han ifran valdigt nara inpa krissituation) och jag ar ofta hemma sjalv med sonen. Det tar en stund att kla pa honom och da ar det bra mkt smidigare att skicka ut hunden sjalv.
Vi hyr och har inget langtgaende kontrakt, annars hade vi gjort en ordentlig inhagnad av tradgarden.
Sjalvklart motionerar jag hunden anda och sjalvklart bor han inte dar.
Gor det mig till en dalig hundagare?

Bor man da i lagenhet och har ett handikapp / barn / annat som hindrar att slappas exakt den sekunden tycker jag inte alls det verkar som en dum ide. Sarskilt om man kan ha det sa som hastflicka beskrev.
 
Sv: Only in America.....eller?

Jag testade faktiskt en gång när hunden hade diarré att lägga torv som jag hade till kaninerna i en stor ikea låda (som man har under sängen) på balkongen. Men nupp hunden vägrar kissa i spån eller på asfalt osv. Bara GRÄS duger. Jag önskar han kunde velat göra ifrån sig i krislägen i -15 mitt i vintern när han ha risig kista och bor i lägenhet utan trädgård....
 
Sv: Only in America.....eller?

¨Håller med. Att släppa ut hunden för att kissa i trädgården är väl egentligen lika "illa" som att låta den ha en toalett inne? Jag kan vara ärlig och säga att jag brukar släppa ut min hund i trädgården på morgonen för första kissen så jag antingen kan ligga längre, eller äta frukost och klä på mig i lugn och ro. Dessutom är det väldigt praktiskt då jag jobbar natt och vill inte behöva klä på mig för att ta honom på kissrunda mitt på dagen. Men jag kanske borde göra mig av med honom eftersom jag inte tar hand om honom som jag ska ...
 
Sv: Only in America.....eller?

Jag är öppen inför lådan, men hanen lär kissa ner hela golvet om han inte får ett träd att kissa mot :angel:
Jag tror att det är bra att ha en sån så att hunden kan göra ifrån sig när den behöver istället för att hålla sig till nästa promenad. Hundar i hundgård kissar betydligt oftare än var tredje - fjärde timme, så varför ska inte lghthundar få göra det om det finns möjlighet utan att kissa ner ens lägenhet? Givetvis ska hunden rastas som vanligt utöver lådan...
 
Sv: Only in America.....eller?

Och att den rekommenderas vid kall väderlek, hur bekväm får man bli?

Min hund hälsar att han är en bekväm fryslort som inte alls vill hänga med matte ut varken när temperaturen kryper ner under -20 eller när det regnar vågrätt och önskar sig en sådan med posten bums.

Matte är däremot för bekväm och snål för att köpa och rengöra något dyligt ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp