Onödiga/tramsiga appar

Rosett

Trådstartare
Har du råkat på nån app som du tänkt: ”Vad ska man med denna till?”
Åsikter om vilka appar som är onödiga är ju individuella. En som är onödig för en person är jätteviktig/bra för någon annan.

Själv råkade jag hitta flera appar som ska påminna en om att dricka vatten. Behöver man verkligen en app för att dricka vatten? O_o
 
Har du råkat på nån app som du tänkt: ”Vad ska man med denna till?”
Åsikter om vilka appar som är onödiga är ju individuella. En som är onödig för en person är jätteviktig/bra för någon annan.

Själv råkade jag hitta flera appar som ska påminna en om att dricka vatten. Behöver man verkligen en app för att dricka vatten? O_o
Direkt ett exempel på en app som kan vara onödig för en, men riktigt bra för en annan.. :idea: Jag har en sån då jag är sjukt dålig på att komma ihåg att dricka vatten, men måste dricka oftare än jag är törstig för att mina njurar jag må bra. Men flera st kanske är lite överkurs :laugh: (innan mina njurar började strula hade jag nog skrivit under på att såna appar känns ganska onödiga)
 
Jag har en app som påminner mig om att jag ska dö. Fem gånger om dagen plingar den till :) Livsviktig för mig men de flesta andra skakar på huvudet.

Annars tycker jag att facebook är onödigt och tramsigt. För mig då.

Sen finns det ju många appar som är direkt farliga, som säljer det ena eller det andra filtret eller "rolig grej" samtidigt som de säljer din data och så vidare.
 
Har du råkat på nån app som du tänkt: ”Vad ska man med denna till?”
Åsikter om vilka appar som är onödiga är ju individuella. En som är onödig för en person är jätteviktig/bra för någon annan.

Själv råkade jag hitta flera appar som ska påminna en om att dricka vatten. Behöver man verkligen en app för att dricka vatten? O_o
Typ allt som finns förinstallerat på samsung, inte går det ta bort heller!
 
Såg en app som busringde. Fattade inte den först och trodde en tjej faktiskt ringde från sin pojkväns nr 😅
Nästa gång det ringde var det samma röst som skulle leverera möbler
 
Bästa grejen ever! Så säkert att bara säga till Bixby om grejer så jag kör bil eller om jag har smutsiga händer. Vad är det du inte gillar med att röststyra telefonen?
Jag gillar ingenting med Bixby, den aktiveras av sig själv vid konstiga tillfällen, går inte stänga av eller avinstallera, är inte speciellt användbar alls för att röststyra telefonen i mitt tycke!
 
Jag gillar ingenting med Bixby, den aktiveras av sig själv vid konstiga tillfällen, går inte stänga av eller avinstallera, är inte speciellt användbar alls för att röststyra telefonen i mitt tycke!
Oj det låter jättekonstigt. Det har verkligen aldrig hänt vare sig mig eller min man.

Den ringer upp folk, lägger in påminnelser och alarm, googlar saker, översätter, öppnar kartor och rutter och Spotify, styr tvn och allt möjligt.
 
Oj det låter jättekonstigt. Det har verkligen aldrig hänt vare sig mig eller min man.

Den ringer upp folk, lägger in påminnelser och alarm, googlar saker, översätter, öppnar kartor och rutter och Spotify, styr tvn och allt möjligt.
Händer hela tiden för både mig och maken.
 
Jätteskumt! Hur kan det ens vara möjligt! Vilken modell har ni?

Edir: kommer ni åt knappen alltså?
Programmera om den. Easy peasy.

https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00080449/
S10+. Vi har gjort alla åtgärder som går för att avaktivera skiten, den kommer igång ändå.

Och vi är knappast ensamma. Hittade en undersökning från Swedroid, med nästan 6000 svarande. 95% använder aldrig Bixby för att den är undermålig.
 
S10+. Vi har gjort alla åtgärder som går för att avaktivera skiten, den kommer igång ändå.

Och vi är knappast ensamma. Hittade en undersökning från Swedroid, med nästan 6000 svarande. 95% använder aldrig Bixby för att den är undermålig.
Vad konstigt. Jag har samma telefon men noll problem.
Mannen har s20
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Läste att det finns appar som samlar in prisinformation från mataffärer så man kan hitta lägsta priset på olika varor. Nån här som...
Svar
1
· Visningar
508
Kropp & Själ Så vad gör man? Jag hittar inget alls! Läkarna lyssnar inte på sin patient utan viftar bort problemet och ska få ett återbesök om 1-3...
Svar
11
· Visningar
845
Senast: 95johsv
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 093
IT & mobiler Vilken app använder ni för podcasts? Jag brukar använda acast, men nu ska den stänga ner och jag behöver hitta ett alternativ. Jag har...
2
Svar
24
· Visningar
1 174
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp