Bukefalos 28 år!

onstig fråga ang. hundens huvudform.

Cillan

Trådstartare
Har en bordercollie som idag är 4 månader och gillar honom väldigt mycket.
Han har gener att få lite smalare ansikte och längre nos.
Blir hundens ansikte lite grövre och kraftigare om han äter mer och lägger på sig mer hull? ;)
 
Sv: onstig fråga ang. hundens huvudform.

Vad menar du med att han har gener för att smalare ansikte och längre nos, är det en blandning med vinthund? Annars lär han få ett BC ansikte och nej, fodret och hull påverkar inte ansiktsformen (annat än motsvarande dubbelhaka och hängkinder men då ska han vara bra fet).
 
Sv: onstig fråga ang. hundens huvudform.

Nej - av för mycket mat blir han bara fet;) Huvudets genetiska form kommer inte ändras av för mycket mat.
 
Sv: onstig fråga ang. hundens huvudform.

Nej, mat påverkar inte. Däremot ser ju sällan en valps huvud ut som huvudet på en fullvuxen hund. Käkarna blir grövre och nosen längre (vet dock inte om det senare gäller för alla raser eller om det bara gäller långnäsor). Men kan du redan nu misstänka att hunden kommer att ha ett smalare huvud som vuxen jämfört med "normalt" på en BC så är det bara att gilla läget.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 027
Senast: Viva
·
Hundhälsa Velade lite innan, om jag skulle skapa ny tråd eller skriva i valp-22 men ja, nu är vi här :D Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack...
Svar
9
· Visningar
969
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 663
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Fästingmedel på innekatt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp