stjarnhimmel

Trådstartare
Nu skulle jag vilja ha svar av er som har liknande storlek som mig- 105/110 f/g.
Utan bh har jag inga problem men strax efter att jag satt på mig en så får jag ont i axlar av banden och senaste tiden har min vänsterarm börjat domna av. Bara med bh på- inte utan. Så hemma går jag mest utan och mår bra.

Ska tilläggas att jag varit på specialbutiker och blivit mätt och har bh med breda axelband. Men det hjälper inte.

Jag har börjat tänka att det är ett plagg som kanske inte passar stora kvinnor? För det känns inte logiskt att man skulle kunna lyfta upp eller trycka ihop ett par kilo så? För är man stor handlar det om ett par kilo som nästan hänger ner till magen. Att lyfta upp det bara i axelband känns ju inte rimligt?
Jag har haft ont av så många bh:ar genom åren och är så trött på det. Jag tror klädbranschen som vanligt inte ser de större kvinnorna. När jag var yngre var det mindre ont men nu när jag börjar närma mig 50 är det som sagt även domningar i arm.

Nu vill jag höra från er med motsvarande storlek. Har ni bekväma bh:ar?
 
Jag får också ont av bh-banden på axlarna, inte så att jag domnar men blir spänd vilket brukar leda till spänningshuvudvärk.

Jag jobbar hemifrån och har sällan BH på mig i dagsläget men är faktiskt lite nervös över hur det ska fungera när jag ska tillbaka till kontoret efter årsskiftet.
 
Nu skulle jag vilja ha svar av er som har liknande storlek som mig- 105/110 f/g.
Utan bh har jag inga problem men strax efter att jag satt på mig en så får jag ont i axlar av banden och senaste tiden har min vänsterarm börjat domna av. Bara med bh på- inte utan. Så hemma går jag mest utan och mår bra.

Ska tilläggas att jag varit på specialbutiker och blivit mätt och har bh med breda axelband. Men det hjälper inte.

Jag har börjat tänka att det är ett plagg som kanske inte passar stora kvinnor? För det känns inte logiskt att man skulle kunna lyfta upp eller trycka ihop ett par kilo så? För är man stor handlar det om ett par kilo som nästan hänger ner till magen. Att lyfta upp det bara i axelband känns ju inte rimligt?
Jag har haft ont av så många bh:ar genom åren och är så trött på det. Jag tror klädbranschen som vanligt inte ser de större kvinnorna. När jag var yngre var det mindre ont men nu när jag börjar närma mig 50 är det som sagt även domningar i arm.

Nu vill jag höra från er med motsvarande storlek. Har ni bekväma bh:ar?
Det ska inte vara axelbanden som bär upp hela bystens tyngd. Det gäller att hitta rätt BH-modell som i princip håller bysten på plats enbart med bandet runt ryggen spänt. Axelbanden hjälper till att hålla BHn på plats och visst, i viss mån även att lyfta bysten. Men, mitt råd är att du förlänger axelbanden.
 
Fattar inte vad det är för storlek, men jag har gått över till sport-bh jämt. Det blir mer stöd runt om pga bredden och mindre på axlarna.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Det ska inte vara axelbanden som bär upp hela bystens tyngd. Det gäller att hitta rätt BH-modell som i princip håller bysten på plats enbart med bandet runt ryggen spänt. Axelbanden hjälper till att hålla BHn på plats och visst, i viss mån även att lyfta bysten. Men, mitt råd är att du förlänger axelbanden.
Tack ska kolla om det gör någon skillnad.
 
Känner du att du måste ha BH då?
Jag har inte så stora bröst, men avskyr känslan av att ha tryck mot/runt bröstkorgen så använder i princip inte BH alls längre. Om du vill ha något stöd eller så kanske tejp kan vara ett alternativ att prova?
 
Jag har inte riktigt samma storlek som du, men en period hade jag tydliga märken efter BH-banden. I muskeln liksom. Dels fick jag hjälp att prova ut en bättre modell, men ett tag hade jag också som silikonskydd för att avlasta axlarna. Om du googlar shoulder cushion får du träff. Inte för att det kanske är en hållbar lösning på sikt, men kanske kan hjälpa tills du hittar en?
 
Kolla på de som har bh-storlekar eller vad de heter? Alltså omkrets och kupa. Jag använder Abecita en del.
Ja jag har sökt runt massor på nätet och också varit i specialbutiker.
Så det är därför jag startat tråden- för att höra hur andra som är större löser det.
 
Jag får också ont av bh-banden på axlarna, inte så att jag domnar men blir spänd vilket brukar leda till spänningshuvudvärk.

Jag jobbar hemifrån och har sällan BH på mig i dagsläget men är faktiskt lite nervös över hur det ska fungera när jag ska tillbaka till kontoret efter årsskiftet.
Ja visst är det trist.
Är alltid utan hemma. Men jag känner också att det är jobbigt att åka iväg till saker pga måste sätta på mig bh. Inte kul.
 
Känner du att du måste ha BH då?
Jag har inte så stora bröst, men avskyr känslan av att ha tryck mot/runt bröstkorgen så använder i princip inte BH alls längre. Om du vill ha något stöd eller så kanske tejp kan vara ett alternativ att prova?
Hemma är jag alltid utan. Tar bara på mig bh pga hur det ser ut utan kläder. Kläder är inte gjorda för att man ska ha byst som hänger ner till midjan. Även om jag har stor storlek på kläder så blir det inte bra.

Har ni som är större testat tejp? Jag har tänkt att det är bäst om man är mindre?
 
Senast ändrad:
Ja jag har sökt runt massor på nätet och också varit i specialbutiker.
Så det är därför jag startat tråden- för att höra hur andra som är större löser det.
Ja, jag svarade på hur jag som har stor kupstorlek löser det. Om du redan testat allt vet jag inte vilka svar du söker?
 

Liknande trådar

BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 338
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 832
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp