Ont av sadel går ej att rida barbacka?

Sootie

Trådstartare
Hej!
Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills dess skulle rida barbacka.

Red barbacka några gånger förra året och det gick jätte bra.
Denna gång gick lite vingligt i skritten, bra i traven men hon vart väldigt sur när vi skulle galloperande och tvärstannade efter några galoppsprång, försökte i båda varven men hon ville inte. Travade runt lite och hoppade sedan av.

Red igår med sadel och det gick jätte bra förutom att hon var ovillig i galoppen så hoppade av.

Nu undrar jag om det är så att min häst har ont i ryggen? Eller ngn annan stanns, har tryckt på ryggen men hon reagerar inte alls.
Hade equiterapeuten ute för en månad sen och då var hästen toppen bra.

Skall till sadelutprovaren den 12, skall jag vila henne fram tills dess? Bara skritta?

Känner mig väldigt vilsen
 
Testa andra schabrak under, renfäll är det bästa mot skav men jag hade testat med bara en fårskinns padd under utan schabrak, om du har fårskinnspadd dvs.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 849
Senast: Solstig
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 305
Senast: MiniLi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har aldrig själv gjort någon tråd på denna hemsida utan endast använt den som hjälp. Så detta kanske går åt skogen. Nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 514
Senast: Smulu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp