ont av sadeln?

F

Fjomp

Jag har ett problem med min häst. Han är alltid grinig när jag kommer med sadeln, och han är verkligen en av världens snällaste hästar! Idag red jag barbacka, och han blev jättepigg, och det märktes verkligen hur kul han tyckte att det var, men när man rider i vanliga fall (med sadel) så brukar jag aldrig känna att han tycker "jippie". Kan det vara så att han har ont av sadeln?? Sadeln är gammal och sliten, men eftersom jag bara hyr honom så vill jag ju helst undvika att köpa någon.. Hjälp någon..!
 
Din häst talar med all önskvärd tydlighet om att sadeln inte passar. Även om du bara hyr hästen måste du se till att sadeln passar, annars skall den inte på hästen alls. Den som du hyr hästen av har kanske någon annan sadel som passar? Annars kan du alltid köpa en ridgjord. Det kostar inte så väldigt mycket och passar fler hästar än din hyrhäst.

Mvh
Duvan
 
Byt sadel omgående annars så kan du orsaka hästen problem för all framtid. Det borde ägaren oxså vara intresserad av att undvika. Se till att få någon kunnig person som provar ut sadeln så att det blir rätt nästa gång. Du kan ju köpa sadeln själv och sälja den om du byter häst. Kanske så finner du en begagnad sadel som liggerbra.
/M
 
vi ska ringa ägaren och höra om en annan sadel, annars så får jag köpa en begagnad. Jag vill ju inte att hästen ska lida!! :(
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 860
Senast: Solstig
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 641
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 836
Senast: SiZo
·
Hästvård Tänkte jag skulle ringa kliniken imorgon och höra mig för vad de tror, men skadar ju inte att bolla lite tankar innan dess. Min häst...
Svar
1
· Visningar
544
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp