Bukefalos 28 år!

Ont efter injektion.

Springsteen

Trådstartare
Så jag fick åka in till sjukhuset för 13 dagar sedan och fick en injektion med smärtlindring i skinkan. Ungefär tre dagar efter att jag varit på sjukhuset så började det göra ont där jag fått injektionen. Gradvis så har det blivit värre och värre. Nu har jag svårt att sitta utan att det gör ont och att ligga på högersidan är uteslutet. Känner även av det när jag står upp. Någon som har någon aning om när det tänkt försvinna? Ska ringa läkaren idag, men det vore intressant om någon här hade erfarenhet av samma problem.
 
Så jag fick åka in till sjukhuset för 13 dagar sedan och fick en injektion med smärtlindring i skinkan. Ungefär tre dagar efter att jag varit på sjukhuset så började det göra ont där jag fått injektionen. Gradvis så har det blivit värre och värre. Nu har jag svårt att sitta utan att det gör ont och att ligga på högersidan är uteslutet. Känner även av det när jag står upp. Någon som har någon aning om när det tänkt försvinna? Ska ringa läkaren idag, men det vore intressant om någon här hade erfarenhet av samma problem.

Har fått ont efter injektioner osv i armar, har lätt att få blödningar och brukar se förjävlig ut om armarna en lång tid efter sprutor/injektioner. Handlar en del om hur duktig personalen som sticker är, även om jag är svårstucken.

Kan ju vara en blödning, eller en nerv som kommits åt? Kanske kan fungera med stretch/massage?
 
Jag vet inte egentligen, men funderade bara på du ser någonting vid injektionsstället? Har det blivit ett blåmärke? Eller har bakterier fått fäste i det lilla injektionsstället som skapat en infektion (kanske inte ens går)?

Låter klokt hur som helst att höra med läkaren :)
 
@JosefineLi och @cherie Jag får också hemska blåmärken, genomskinligt skinn. Det kliar lite, och det var ett litet blåmärke, men inte något mer än så.

Pratade med läkaren och de sa att det är väl bara en nerv eller något som de kommit åt, eller att jag fått en liten reaktion på medlet de gav mig. Det kan ju bli en infektion också, men då skulle det vara rött, svullet och klia mer än det gör.

Tydligen så är det bara att avvakta och hoppas att det försvinner snart. Otålig som jag är! Har ingen lust att vänta på att kunna sitta ner. :p
 
@JosefineLi och @cherie Jag får också hemska blåmärken, genomskinligt skinn. Det kliar lite, och det var ett litet blåmärke, men inte något mer än så.

Pratade med läkaren och de sa att det är väl bara en nerv eller något som de kommit åt, eller att jag fått en liten reaktion på medlet de gav mig. Det kan ju bli en infektion också, men då skulle det vara rött, svullet och klia mer än det gör.

Tydligen så är det bara att avvakta och hoppas att det försvinner snart. Otålig som jag är! Har ingen lust att vänta på att kunna sitta ner. :p

Förstår det, inte kul när nerver kommer i kläm. Hjälper det inte med att avvakta skulle jag ta kontakt med naprapat/kiropraktor, de brukar ha bra koll på nerver, stretch för att underlätta osv.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ju nyligen genomgått vad som blev en större bukoperation där en (förhoppningsvis) godartad, stor tumör togs bort. Att det rörde...
Svar
12
· Visningar
911
Senast: Ninnurur
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 377
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 049
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 247
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp