Bukefalos 28 år!

Ont flera månader efter abort...

EmmaW

Trådstartare
Jag gjorde en medicinsk abort i slutet av augusti i vecka 10.
Allt gick väl bra och så men smärtan var fruktansvärd då och än i dag om jag tex rider ett hårt pass, tränar hårt, bär tungt eller även utan orsak så kan jag få riktigt ont i nedre delen av magen (inte lika ont som då), som en stark brännande känsla. Är det normalt?
Gyn är besökt och dom säger bara att dom inte hittar nåt och rycker på axlarna men hur länge ska det här fortgå? Googlar man så är kroppen återhämtad när mensen kommit och den har kommit som den ska efteråt men smärtan som kommer och går...när blir man kvitt den?

Vad har ni för erfarenheter?
 
Sv: Ont flera månader efter abort...

Jag har ingen erfarenhet av abort, men upplevde liknande när jag satte in min spiral. Gyn gjorde ultraljud, men hittade inget som skulle kunna orsaka smärtan. Däremot palperade hon mina bäckenligament och fann att jag visade smärtreaktioner. Hon rådde mig att ta kontakt med sjukgymnast för vidare behandling. Ska dit om en vecka, så jag vet inget mer i nuläget. Kan du ha drabbats av nåt liknande? (Av din beskrivning av smärtan verkar den likna min.)
 
Sv: Ont flera månader efter abort...

Ingen aning, när smärtan väl kommit så hänger den gärna kvar ett par dagar och känns ju även om jag sitter still. Dom har ju konstaterat att jag har ont. Men dom hittar inget.....
 
Sv: Ont flera månader efter abort...

Jag upplevde samma med min spiral, kunde ha ont (ofta vid ansträngning) av ont till typ första året. Det gjordes inget speciellt åt det och det gick till sig av sig själv.
 
Sv: Ont flera månader efter abort...

Jag använder inte spiral så det kan inte vara det . . .
Jobbat i 3 dagar med att bygga om en butik, många tunga lyft och i dag har jag ont mest hela tiden och vilar. Vet sen tidigare att tex ridning är totalt uteslutet dagar som dessa :(
 
Sv: Ont flera månader efter abort...

Ja, i mitt fall var det en liten rest av en hinna som satt kvar, visade det sig. Kroppen försökte stöta ut den, men den satt där den satt. Den skrapades ut (jag var vaken, bara bedövad). Detta var tre månader efter drygt, vill jag minnas.
Men mitt problem behöver ju inte vara ditt... Lycka till i alla fall.
 
Sv: Ont flera månader efter abort...

Hur upptäckte dom det då? Hur var det med smärtan? Kom den och gick som min vid ansträngning?
 
Sv: Ont flera månader efter abort...

jag kan ju vara smärtfri i flera dagar för att sen ha smärtan i flera. Blöder inget konstigt ....blir bara så frustrerad när jag inte kan göra det jag brukar pga av det onda när det kommer....
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp