Bukefalos 28 år!

Ont i fot vid vila.

Lilla

Trådstartare
Har googlat efter konstens alla regler men får inget svar på varför min fot värker i vila men nästan ingen värk under tiden jag är aktiv.
Gick och joggade en sväng i nya skor utan mina inlägg för två veckor sen (klantigt då jag hamnar på utsidan av foten och får ont)
Men frågan är alltså varför det gör ont i vila men inte under löpturer?
IMG_1821.jpeg
 
antagligen för att det ”värmer ur”. Min rygg är likadan, så länge jag rör mig är det ok men så fort jag är stilla kommer smärtan och stelheten.
Gå till en kiropraktor och få fötterna kollade, det kan bli bättre när de ”drar ut” fötterna. Eller så är skorna fel, de trycker fel kanske?
 
Jag förstår inte. Foten gör fortfarande ont i vila. På utsidan av foten och lite under och lite över. Provade att springa och kändes ingenting men ont efter.
Har cyklat ngr dagar men vet inte om det är bra heller? Känns heller inget under aktivitet.
Smörjer med voltaren morgon och kväll men verkar inte göra till eller ifrån.
När jag googlar hittar jag inget om att det gör ont i vila men inte vid belastning. Är jag helt unik?
 
Du kanske ponerar. dvs foten faller innåt och behöver stöd i hålfoten. Andra skor eller ett hålfotsinlägg kan hjälpa. Utsidan på foten blir överansträngd. Jag har haft så i ena benet, har värkt som attan under nätterna men inte dagtid. Det berodde på syrebrist i musklerna på natten pga av att musklerna behövde stärkar och det benet jag hade ont i var svagare. Satte sig även i SI leden. Så nu anpassat styrkeprogram på gym 2 ggr / vecka och är helt besvärsfri i ben och rygg.
 
Jag förstår inte. Foten gör fortfarande ont i vila. På utsidan av foten och lite under och lite över. Provade att springa och kändes ingenting men ont efter.
Har cyklat ngr dagar men vet inte om det är bra heller? Känns heller inget under aktivitet.
Smörjer med voltaren morgon och kväll men verkar inte göra till eller ifrån.
När jag googlar hittar jag inget om att det gör ont i vila men inte vid belastning. Är jag helt unik?
Nej, det är likadant för mig just nu. Jag verkar ha fått en överansträngning i senan som går från lilltån. Jag tror iaf det för det gör ont om jag spärrar ut tån. Och jag har vid vila ont längs med sidan av foten och en punkt strax under foten i höjd med lilltån. Värken kommer och går vid vila men känns inte när jag springer.

Men så tycker jag det är med mga löparrelaterade känningar/skador. Det är först när det har blivit mer rejält som det känns även när man springer. I början är det bara vid vila.
 
Nej, det är likadant för mig just nu. Jag verkar ha fått en överansträngning i senan som går från lilltån. Jag tror iaf det för det gör ont om jag spärrar ut tån. Och jag har vid vila ont längs med sidan av foten och en punkt strax under foten i höjd med lilltån. Värken kommer och går vid vila men känns inte när jag springer.

Men så tycker jag det är med mga löparrelaterade känningar/skador. Det är först när det har blivit mer rejält som det känns även när man springer. I början är det bara vid vila.
Åh tack! Skönt att höra att ngn har liknande.
 
Jag har brutit Talus, språngbenet i foten.
Och i de benet går visst blodcirkulation(?)
Jag tänker smärtan kan va blod som samlas i foten då det blir så för mig efter rörelse.
Högläge? Se om de försvinner.
 
Du kanske ponerar. dvs foten faller innåt och behöver stöd i hålfoten. Andra skor eller ett hålfotsinlägg kan hjälpa. Utsidan på foten blir överansträngd. Jag har haft så i ena benet, har värkt som attan under nätterna men inte dagtid. Det berodde på syrebrist i musklerna på natten pga av att musklerna behövde stärkar och det benet jag hade ont i var svagare. Satte sig även i SI leden. Så nu anpassat styrkeprogram på gym 2 ggr / vecka och är helt besvärsfri i ben och rygg.
Benet jag har ont i är svagare men jag har inlägg som är gjorde utifrån det.
Jag fick ont efter att ha sprungit för länge i nya skor.
 
Får spunk! Har googlat halvt ihjäl mig men blir inte klok på varför foten gör ont i vila bara!
Går dagligen och har cyklat ngr dagar och känner i stort sett ingenting. Och sen i vila kan det vara upp till 8/10 i smärta.
Har provat piller, voltarensalva, hot and cold, laser, massage pistol men inget hjälper.
 
Vad säger fysioterapeut/läkare?
Det vet jag inte. De brukar säga ät Ipren och vila. Så nu har jag provat det. Men det är ju knappast ngt som är av eftersom jag kan gå och stå och då gör de ju inget ändå.

Jag fattar bara inte hur det kan sluta göra ont så fort jag belastar och allt från lite till rejält ont i vila.
Något borde Google kunna komma med.
 
Det vet jag inte. De brukar säga ät Ipren och vila. Så nu har jag provat det. Men det är ju knappast ngt som är av eftersom jag kan gå och stå och då gör de ju inget ändå.

Jag fattar bara inte hur det kan sluta göra ont så fort jag belastar och allt från lite till rejält ont i vila.
Något borde Google kunna komma med.
Kanske dags att låta en läkare ta en titt eftersom det inte verkar bli bättre?
 
Det vet jag inte. De brukar säga ät Ipren och vila. Så nu har jag provat det. Men det är ju knappast ngt som är av eftersom jag kan gå och stå och då gör de ju inget ändå.

Jag fattar bara inte hur det kan sluta göra ont så fort jag belastar och allt från lite till rejält ont i vila.
Något borde Google kunna komma med.
Jag har aldrig träffat en fysioterapeut som sagt "Ät ipren och vila" (och jag har träffat många).

Har du sökt för detta specifikt? Låter extremt mycket som något för en fysioterapeut, mer än en läkare.

Fysioterapeuter kan en gå till utan läkarbesök och utan remiss, bara att söka närmaste och bästa stället.

Lycka till!
 
Jag har aldrig träffat en fysioterapeut som sagt "Ät ipren och vila" (och jag har träffat många).

Har du sökt för detta specifikt? Låter extremt mycket som något för en fysioterapeut, mer än en läkare.

Fysioterapeuter kan en gå till utan läkarbesök och utan remiss, bara att söka närmaste och bästa stället.

Lycka till!
Jag har träffat fyra olika vid olika fotproblem. (Brott, efter brott och medfödd svaghet) Och hittills har jag inte fått ngn hjälp som lett till ngn förbättring.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 806
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 237
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag snubblade häromdagen, foten vred sig först åt vänster o sen åt höger, med ett rätt högt knäckande ljud. Gjorde svinont o jag blev...
Svar
19
· Visningar
952
Senast: sassiball
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 334
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp