Ont i munnen?

PixieFlixie

Trådstartare
Min ponny har börjat tugga på bettet, ibland frenetiskt. Stundtals accepterar hon bettet och är inte alls besvärad. När hon tuggar så går hon även bakom lod. Spelar ingen roll vilket bett vi har. Hon går bra i trav och galopp, när vi saktar av till skritt eller ger lång tygel så tar hon tag i bettet och dyker och stampar/sparkar med frambenen/hoven
Hennes tänder är kollade 25/2, allt såg bra ut då
Någon som har någon idé vad det kan vara?
Ska ringa veterinär på måndag
 
Min ponny har börjat tugga på bettet, ibland frenetiskt. Stundtals accepterar hon bettet och är inte alls besvärad. När hon tuggar så går hon även bakom lod. Spelar ingen roll vilket bett vi har. Hon går bra i trav och galopp, när vi saktar av till skritt eller ger lång tygel så tar hon tag i bettet och dyker och stampar/sparkar med frambenen/hoven
Hennes tänder är kollade 25/2, allt såg bra ut då
Någon som har någon idé vad det kan vara?
Ska ringa veterinär på måndag
Det kan vara något som hänt i munnen nyligen, som att du fått en fraktur på en tand t.ex eller att hon fått ett sår i kinden/tungan. Mycket som kan hända på relativt kort tid. Jag hade undvikt bett tills munnen är undersökt :)
 

Liknande trådar

Hästvård Min c-ponny började sparka med frambenen och dra ner huvudet i skritt för ett tag sen. Tog ut veterinär, hon hade en inflammation I...
Svar
7
· Visningar
1 162
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 953
Senast: tuaphua
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
3 929
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny häst. Han är från Holland och jag har inte så mycket info på vad han har gjort innan. Ett problem vi har...
Svar
2
· Visningar
889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp